Prawidłowe segregowanie. Gdzie wyrzucać długopisy?

Prawidłowe segregowanie. Gdzie wyrzucać długopisy?

Choć segregacja odpadów dla większości z nas jest rzeczą oczywistą, bywa, że zastanawiamy się nad niektórymi przedmiotami. Gdzie zamieścić zużyty korpus długopisu? Gdzie wyrzucić wkład do długopisu? Które z tych elementów podlegają recyclingowi? 

Większość zużytych materiałów – szczególnie opakowań – nie jest biodegradowalna. Ale oczywiście nie oznacza to, że są one zwykłym odpadem. Odpowiednio posegregowane poddawane są ponownej obróbce czyli recyclingowi. Rzadko nad tym się zastanawiamy, ale od naszych działań związanych właśnie z prawidłową segregacją odpadów wiele zależy.

Gdzie wyrzucać długopisy?

Zdarzają się takie przedmioty i materiały, co do których nie mamy pewności, czy i jak powinny być segregowane. Takimi przedmiotami nie rzadko są długopisy. Dodatkowe wątpliwości pojawiają się, kiedy zużyty długopis możemy rozebrać na części pierwsze. Jego elementy wykonane są z różnych materiałów, a zatem każdy z nich może podlegać innej obróbce wtórnej. Poza tym, długopisy w ogóle mogą być wykonane z różnych materiałów. W grę wchodzi zazwyczaj plastik, metal i papier. Podpowiadamy, gdzie wyrzucić poszczególne rodzaje długopisów. 

Długopisy plastikowe

Plastik to zwyczajowa nazwa różnego rodzaju tworzyw sztucznych. To materiał, który składa się z polimerów syntetycznych, zmodyfikowanych lub naturalnych. W przypadku większości długopisów plastikowych będą to polimery syntetyczne – głównie PET (politereftalan etylu) lub HDPE (polietylen o dużej gęstości). To materiały podlegające recyclingowi. Dlatego korpus plastikowego długopisu umieszczamy w pojemniku z tworzywami sztucznymi i metalem.

Długopisy metalowe

W większości przypadków metalem, z którego wykonano korpus długopisu metalowego, jest po prostu aluminium. To również materiał poddawany ponownej obróbce. Tu warto zauważyć, że przerobienie aluminium jest znacznie tańsze i mniej energochłonne niż wyprodukowanie go od zera. Korpus długopisu metalowego zamieszczamy w pojemniku z tworzywami sztucznymi i metalem, bądź samym metalem.

Długopisy papierowe

Nie wszystkie długopisy papierowe są wywarzane z samego papieru. Często dodatkowe elementy zrobione są z tworzyw sztucznych. Jeśli chcemy długopis papierowy poddać segregacji, należałoby go rozebrać i poszczególne elementy umieścić we właściwych pojemnikach – na papier i na tworzywa sztuczne. 

Gdzie wyrzucić wkład do długopisu?

To bardzo ważne pytanie. Poddając zużyte materiały długopisów segregacji, na myśli mamy korpus i wszystkie elementy obudowy. Należy, jeśli to tylko możliwe, oddzielić je od wkładu. Dopiero wtedy możemy zacząć proces segregacji. Sam wkład niestety nie podlega recyclingowi. Powinniśmy go zamieścić w pojemniku na odpady zmieszane.

Prawidłowe segregowanie i recycling

Każdy z nas zdaje sobie sprawę, jak istotną rolę pełni w naszej gospodarce recycling. Ponowne przetwarzanie materiałów ogranicza zużycie nieodnawialnych zasobów naturalnych, przede wszystkim kopalin. Recycling w wielu przypadkach jest znacznie tańszy i bardziej wydajny niż wytworzenie nowego przedmiotu. W znaczący sposób pozwala ograniczyć zużycie wody i energii. Duża część odpowiedzialności za proces recyclingu jest po naszej stronie. To właśnie my, sumiennie i prawidłowo segregując odpady, decydujemy, ile materiału można odzyskać i ponownie przetworzyć.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.