Ekologiczne długopisy – dlaczego warto się nimi zainteresować?

Ekologiczne długopisy – dlaczego warto się nimi zainteresować?

Nie jest tajemnicą, że na wizerunek firmy ogromny wpływ ma to, czy działa ona w sposób nieszkodzący środowisku. Badania wykazały, że ludzie są gotowi zapłacić więcej za produkty firm, które wspierają ekologię i nie przyczyniają do powiększania góry śmieci. Przedsiębiorstwa mogą nie tylko ograniczyć emisję dwutlenku węgla poprzez zmianę maszyn czy technologii, ale również decydować się na przyjazne środowisku produkty reklamowe, do których zaliczają się ekologiczne długopisy.

Dlaczego jest to ważne?

Termin „ekologiczny” już dawno przestał wzbudzać kontrowersje, a stał się ważnym określeniem w przeróżnych branżach. Nie ma co do tego wątpliwości, że obecnie rządy wszystkich państw borykają się z problemem nagromadzenia śmieci i nie jest do końca pewne, w jaki sposób miałyby sobie z nim poradzić.

Wybór ekologicznych produktów reklamowych jest więc istotny z dwóch względów – wizerunkowych i środowiskowych. W rzeczywisty bowiem sposób wpływają na to, ile aktualnie tworzy się odpadów, a dzięki recyklingowi można je wykorzystać do wykonania kolejnych użytecznych przedmiotów.

Klienci przykładają ogromną wagę do tego, czy firma działa ekologiczne. W badaniu przeprowadzonym przez Strategy One udowodniono, że jeśli pozostawi się do wyboru dwa produkty, z czego pierwszy będzie tańszy, a drugi droższy i ekologiczny, to aż 68% konsumentów wybierze właśnie drugą opcję. Reklamując się więc za pomocą długopisów stworzonych dzięki recyklingowi lub też takich, których wkłady można wymieniać, uzyskuje się bardzo pozytywny efekt marketingowy.

Ekologiczny długopisy kontra inne formy reklamy

W kwestii dbania o środowisko długopisy, ołówki oraz inne obiekty reklamowe, są i tak o wiele lepszą opcją niż chociażby ulotki czy listy promocyjne. Na kanadyjskich targach biznesowych w 2016 roku przeprowadzono badanie, dzięki któremu udało się ustalić, że aż 85% uczestników zachowała otrzymywane za darmo przedmioty, które były dla nich w jakiś sposób użyteczne. Pozostała część badanych oddawała je np. swoim znajomym, czyli nadal były one w obiegu. Z kolei papierowe wersje reklam prawie natychmiastowo trafiały do kosza. Produkty reklamowe zostawały więc z nimi na dłużej, dzięki czemu ich rola mogła być spełniona.

Ekologiczne produkty reklamowe – jakie wybrać?

Artykuły promocyjne to świetny sposób, by w skuteczny i nieinwazyjny sposób zareklamować swoją firmę, a ich wybór jest ogromny – od długopisów, przez koszulki, kubki i praktycznie wszystko, co tylko można sobie wyobrazić. Decydując się na produkty reklamowe, które nadają się do ponownego wykorzystana lub są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, dla których ekologia jest ważnym aspektem. Długopisy ekologiczne stworzone z kartonu lub recyklingowego plastiku to świetna opcja reklamowa, która dla niektórych klientów może okazać się nie tylko ciekawostką, ale również czynnikiem decydującym o współpracy.

Istnieje mnóstwo opcji stosowania bardziej ekologicznych praktyk w reklamie, a wykorzystanie choć części z nich z pewnością poprawi wizerunek firmy.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.