Ekologiczne długopisy – dlaczego warto się nimi zainteresować?

Ekologiczne długopisy – dlaczego warto się nimi zainteresować?

Nie jest tajemnicą, że na wizerunek firmy ogromny wpływ ma to, czy działa ona w sposób nieszkodzący środowisku. Badania wykazały, że ludzie są gotowi zapłacić więcej za produkty firm, które wspierają ekologię i nie przyczyniają do powiększania góry śmieci. Przedsiębiorstwa mogą nie tylko ograniczyć emisję dwutlenku węgla poprzez zmianę maszyn czy technologii, ale również decydować się na przyjazne środowisku produkty reklamowe, do których zaliczają się ekologiczne długopisy.

Dlaczego jest to ważne?

Termin „ekologiczny” już dawno przestał wzbudzać kontrowersje, a stał się ważnym określeniem w przeróżnych branżach. Nie ma co do tego wątpliwości, że obecnie rządy wszystkich państw borykają się z problemem nagromadzenia śmieci i nie jest do końca pewne, w jaki sposób miałyby sobie z nim poradzić.

Wybór ekologicznych produktów reklamowych jest więc istotny z dwóch względów – wizerunkowych i środowiskowych. W rzeczywisty bowiem sposób wpływają na to, ile aktualnie tworzy się odpadów, a dzięki recyklingowi można je wykorzystać do wykonania kolejnych użytecznych przedmiotów.

Klienci przykładają ogromną wagę do tego, czy firma działa ekologiczne. W badaniu przeprowadzonym przez Strategy One udowodniono, że jeśli pozostawi się do wyboru dwa produkty, z czego pierwszy będzie tańszy, a drugi droższy i ekologiczny, to aż 68% konsumentów wybierze właśnie drugą opcję. Reklamując się więc za pomocą długopisów stworzonych dzięki recyklingowi lub też takich, których wkłady można wymieniać, uzyskuje się bardzo pozytywny efekt marketingowy.

Ekologiczny długopisy kontra inne formy reklamy

W kwestii dbania o środowisko długopisy, ołówki oraz inne obiekty reklamowe, są i tak o wiele lepszą opcją niż chociażby ulotki czy listy promocyjne. Na kanadyjskich targach biznesowych w 2016 roku przeprowadzono badanie, dzięki któremu udało się ustalić, że aż 85% uczestników zachowała otrzymywane za darmo przedmioty, które były dla nich w jakiś sposób użyteczne. Pozostała część badanych oddawała je np. swoim znajomym, czyli nadal były one w obiegu. Z kolei papierowe wersje reklam prawie natychmiastowo trafiały do kosza. Produkty reklamowe zostawały więc z nimi na dłużej, dzięki czemu ich rola mogła być spełniona.

Ekologiczne produkty reklamowe – jakie wybrać?

Artykuły promocyjne to świetny sposób, by w skuteczny i nieinwazyjny sposób zareklamować swoją firmę, a ich wybór jest ogromny – od długopisów, przez koszulki, kubki i praktycznie wszystko, co tylko można sobie wyobrazić. Decydując się na produkty reklamowe, które nadają się do ponownego wykorzystana lub są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, dla których ekologia jest ważnym aspektem. Długopisy ekologiczne stworzone z kartonu lub recyklingowego plastiku to świetna opcja reklamowa, która dla niektórych klientów może okazać się nie tylko ciekawostką, ale również czynnikiem decydującym o współpracy.

Istnieje mnóstwo opcji stosowania bardziej ekologicznych praktyk w reklamie, a wykorzystanie choć części z nich z pewnością poprawi wizerunek firmy.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Targi RemaDays 2019 za nami. Dziękujemy, że byliście tam z nami.

Targi RemaDays 2019 za nami. Dziękujemy, że byliście tam z nami.

Międzynarodowe Targi Reklamy i Poligrafii w Warszawie – RemaDays to zawsze ważne wydarzenie dla naszej firmy. To event, podczas którego świtowi liderzy z branży reklamowej prezentują swoje produkty. Czyby z tego nie skorzystać? W tym roku prezentowaliśmy nasz nowy długopis reklamowy – Kalido.

Co umieszczać na długopisach reklamowych?

Co umieszczać na długopisach reklamowych?

Zainwestowanie w długopisy reklamowe to jedna z najlepszych decyzji, jakie może podjąć każda firma chcąca zwiększyć swój zasięg marketingowy. W przeciwieństwie do innych form promocji, przybory do pisania są narzędziami, z których potencjalni klienci mogą korzystać na co dzień, a tym samym ciągle mają styczność z informacjami zawartymi na tych przedmiotach. I tu pojawia się pytanie – co nanieść na długopisy reklamowe, by wpływać na odbiorców?

Wydarzenia, na których można wręczać długopisy reklamowe

Wydarzenia, na których można wręczać długopisy reklamowe

Marketing występuje w wielu formach, a jednym z najbardziej skutecznych jest kontakt osobisty. To zaskakujące, jak wiele można uzyskać dzięki prostym zabiegom, takim jak rozmowa z klientami, uściśnięcie ich dłoni, podziękowanie za zaufanie. Wręczanie drobnych upominków potęguje pozytywny odbiór firmy i sprawia, że ludzie zapamiętują ją na dłużej.