Strategia marketingowa z wykorzystaniem długopisów reklamowych

Strategia marketingowa z wykorzystaniem długopisów reklamowych

Opracowanie skutecznych strategii marketingowych dla biznesu nigdy nie jest łatwe. Wraz z nową erą internetu i marketingu cyfrowego niektórzy ludzie zapominają o sprawdzonych i świetnie działających rozwiązaniach. Istnieje wiele skutecznych form promowania, które są nie tylko tanie, ale również niebywale skuteczne. Długopisy reklamowe to idealne narzędzie do rozpowszechniania informacji o firmie. Dlaczego warto wziąć je pod uwagę opracowując strategie marketingowe?

1. Niskie koszty

Za pomocą tych gadżetów promocyjnych można uzyskać efekt popularyzacji firmy niskim nakładem finansowym. Długopisy z nadrukiem są jednym z najtańszych produktów w tej kategorii, a zamawiając je w większej ilości, cenę za sztukę można liczyć w groszach. Wspaniałą rzeczą w długopisach jest też to, że nie generują one żadnych problemów z przechowywaniem – nie psują się, nie tracą na estetyczności z czasem. Wystarczy sięgać po nie przy okazji specjalnych wydarzeń, takich jak targi czy konferencje, by mieć przygotowaną efektywną reklamę.

2. Wysoka przydatność

Badania pokazują, że w dzisiejszym cyfrowym świecie, osoba, która pracuje przy komputerze i tak chwyta za przybory do pisania przynajmniej raz dziennie. To sprawia, że ​​są to najczęściej używane przedmioty promocyjne. Długopisy reklamowe są używane w domu, w pracy i często w życiu codziennym. Są więc nie tylko bardzo praktycznym produktem, ale dodatkowo są często eksponowane, przez co zwiększa się widoczność tego, co zostało na nich zawarte – nazwy, logo, adresu strony internetowej. To świetny powód, dla którego markowe długopisy są doskonałym dodatkiem do strategii marketingowej.

3. Praktyczna wizytówka

Jedną z najlepszych cech brandowanych długopisów promocyjnych jest to, że działają jak wizytówka, ale znacznie lepiej. Można na nich umieścić wszystkie najważniejsze informacje, a jednocześnie ma się pewność, że taki gadżet nie trafi od razu po spotkaniu do kosza na śmieci, jak ma to często miejsce z wizytówkami. Zawarcie istotnych danych zmieniają proste długopisy reklamowe z nadrukiem w potężne narzędzie marketingowe, które potencjalni klienci będą nosić przy sobie.

4. Długa skuteczność

W przeciwieństwie do wielu form reklamy, długopisy reklamowe są przechowywane i używane przez ponad 6 miesięcy. Jest to nieporównywalnie więcej w stosunku do ulotek, banerów czy nawet tradycyjnych reklam. Inne produkty promocyjne, w tym nawet te bardzo praktyczne, nie mają aż tak długiego czasu użycia.

5. Działanie na emocjach

Przeprowadzono liczne badania, które pokazują pozytywne efekty, jakie darmowe artykuły promocyjne mają na konsumentów. W jednym z nich udało się ustalić, że aż 8 na 10 konsumentów ma lepsze zdanie o firmie, jeśli kiedykolwiek otrzymało od niej darmowy produkt. Istnieje również psychologiczna reakcja klienta otrzymującego bezpłatny upominek korporacyjny. Długopis reklamowy nie tylko sprawia, że ​​automatycznie ludzie odczuwają pozytywny związek z marką, ale otrzymywanie czegoś za darmo przyczynia się do tego, że ​​chcą się oni odwdzięczyć. W ten sposób można zyskać wielu nowych klientów, którzy będą wierni konkretnej firmie.