Rodzaje zdobień na długopisach i materiałach reklamowych

Rodzaje zdobień na długopisach i materiałach reklamowych

Długopisy reklamowe mogą prezentować się w zupełnie inny sposób w zależności do tego, jaki wybierze się rodzaj zdobień. Każda metoda dekoracji jest inna i daje odmienne wyniki, dzięki czemu może się ona sprawdzić przy konkretnym projekcie, a przy kolejnych już nie. Warto wiedzieć, czym różnią się one od siebie, by zdecydować się na takie zdobienie, które będzie idealne dla danej marki.

Druk tamponowy

Tampodruk to jedna z najprostszych form zdobień. Wykorzystuje się z niej silikonowy stempel, który służy do drukowania logo, obrazów i tekstu na mniejszych powierzchniach lub też takich, które wymagają większej uwagi. Uzyskuje się dzięki niemu świetne, wyraźne wyniki, jednak można podczas sesji nanieść tylko jednolite kolory bez gradientów i wyblaknięć. Należy wspomnieć o tym, że długopisy reklamowe najczęściej są ozdabiane właśnie w ten sposób.

Druk cyfrowy

Druk cyfrowy jest dość nowym procesem, który polega na naniesieniu grafiki bezpośrednio na powierzchnię przedmiotu za pomocą specjalistycznych drukarek. Użyty w nich tusz błyskawicznie wysycha, dzięki czemu nie powstają prześwity, a kolory są niezwykle żywe i nasycone. Zapewnia to elastyczność drukowania na obszarach o dowolnym rozmiarze, także na tak niewielkim, jak klips długopisu premium.

Sitodruk

Jedną z najczęściej stosowanych metod dekoracyjnych na produktach reklamowych jest sitodruk. Polega ona na tym, że wokół przedmiotu montuje się ramkę z nakładką sitodrukową i szablonową. Dzięki temu farba znakuje tylko tę powierzchnię, którą chce się ozdobić. Do zalet sitodruku zalicza się:

  • możliwość uzyskania wydruków o bardzo wysokiej jakości,
  • trwałość naniesionych zdobień,
  • wszechstronność zarówno pod względem kolorów, jak i powierzchni,
  • niskie koszty produkcji.

Grawerowanie laserowe

Ta metoda zdobień wymaga zastosowania bardzo precyzyjnej wiązki laserowej zamiast atramentów. Po obróbce uwidacznia się pierwotny kolor materiału, dzięki czemu można uzyskać bardzo szykowny efekt. Trzeba jednak pamiętać o tym, że grawerowanie wykonuje się najczęściej na produktach reklamowych wykonanych z metalu lub drewna. Tej metody można użyć nawet na bardzo małych obszarach, dlatego sprawdza się w przypadku takich gadżetów jak długopisy premium.

Naklejki

Kolorowe obrazy lub napisy, które umieszcza się na lepiącej powierzchni, nazywane są naklejkami. Kto powiedział, że dekorowanie gadżetów biurowych musi być nudne? Naklejki to idealny sposób na to, by z pozornie prostego długopisu zrobić coś, co zapadnie w pamięć i będzie wyróżniać się z tłumu. Te naniesione na klipie mogą występować również w formie 3D – na obraz wylana jest niewielka ilość przeźroczystej, trwałej masy.

Co wybrać?

Produkty reklamowe są odzwierciedleniem marki i pozwalają na budowanie relacji z klientami. Nie będzie to możliwe, jeśli tekst, logo lub obraz na długopisach reklamowych nie będzie odpowiadał wartościom firmy. Każda z wyżej wymienionych metod zdobień ma swoje zalety i wady, które przy konkretnych projektach mogą być zupełnie nieistotne. Zawsze więc warto skontaktować się ze specjalistami, którzy podpowiedzą, jak dobrać właściwą dekorację.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.