Reklama, która działa – co musi zawierać?

Reklama, która działa – co musi zawierać?

Klienci mają skomplikowane relacje z kampaniami marketingowymi. Z jednej strony popularność oprogramowania do blokowania reklam w internecie świadczy o rosnącej do nich niechęci, z drugiej badania pokazują, że ponad 90% klientów zatrzymuje darmowe produkty promocyjne. Oznacza to, że ludzie nie negują reklamy samej w sobie, a jedynie chcą, by była ona inna. Na co więc należy zwrócić uwagę?

Cechy dobrej promocji

Produkty reklamowe, które mają pozytywny odbiór wśród konsumentów, często łączą w sobie kilka cech. Do najważniejszych z nich zalicza się:

1. Humor

Poczucie humoru bywa przeróżne i może być nieuchwytne. Jednak jeśli długopisy reklamowe okraszone zostaną zabawnym hasłem lub sympatyczną grafiką, to firma od razu kojarzona jest z przyjazną instytucją.

2. Kreatywność

Nie jest trudno odróżnić kreatywną reklamę od takiej, która jest pozbawiona sensu. Niekiedy łączenie nieoczywistych kolorów, zastosowanie odważnej dekoracji lub postawienie na wysoką estetykę sprawia, że gadżet promocyjny przoduje się na tyle pozostałych. Nawet długopisy z logo mogą mieć wartość artystyczną, jeśli są zaprojektowane i wykonane w najlepszy sposób.

3. Dbałość o szczegóły

Odzwierciedlenie na produktach promocyjnych tego, co chce przekazać firma, co oferuje oraz jaki ma styl pomaga zachować spójność i utwierdza klientów w przekonaniu o rzetelności przedsiębiorstwa. Niejednokrotnie dobranie odpowiednich barw i tekstu na długopisach może więcej powiedzieć o korporacji niż długie artykuły.

4. Wysoka jakość

Darmowe upominki nie mają sensu, jeśli kilka dni po ich wręczeniu przestają działać. Jeśli chce się zainwestować w produkty reklamowe, to trzeba zwrócić uwagę na to, by były one jak najlepszej jakości. Tylko dzięki temu będą mogły przetrwać lata, a przez ten czas będą wpływać na budowanie pozytywnych więzi i świadomości marki.

5. Funkcjonalność

Promocja działa, jeśli konsument ma z nią styczność przez długi czas. Ciągłe emitowanie reklam wydaje się więc korzystne, jednak klienci są już zmęczeni takim typem marketingu. Długopisy z logo mogą być używane o każdej porze, a jednocześnie nie są „agresywne” w przekazywaniu informacji.

Czego unikać?

Dobra reklama może wykorzystywać jedną lub kilka z powyższych cech w zależności od tego, jaką firmę ma promować. W danym przedsiębiorstwie najważniejszy będzie humor, w innym kreatywność. Z kolei zła reklama to taka, która nie pasuje do branży, wzbudza mieszane uczucia u odbiorców, jest nudna lub łatwo o niej zapomnieć. Oto kilka cech występujących zazwyczaj w strategiach marketingowych, które nie przynoszą korzyści:

  • nadmierna powaga,
  • pompatyczność,
  • lekceważenie klienta,
  • agresywność,
  • wprowadzanie w błąd,
  • nieuczciwość,
  • protekcjonalność.

Złoty środek

O tym, jak prowadzić skuteczne kampanie marketingowe, napisano tysiące książek, artykułów i badań. Wniosek z nich jest jeden – nie ma uniwersalnego rozwiązania, które sprawdzałoby się w przypadku każdego przedsiębiorstwa. Wszystko zależy od ogromnej ilości zmiennych, w tym od grupy docelowej, rynku, mentalności społeczeństwa lub obecnych trendów. Projektując długopisy z logo, warto więc kierować się zarówno danymi marketingowymi, jak i własną intuicją. Wsparcie specjalistów jest ważne, ale to w końcu przedsiębiorca najlepiej zna swoich klientów i ich oczekiwania.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.