Produkty promocyjne – jaki mogą mieć cel?

Produkty promocyjne – jaki mogą mieć cel?

Gdy inwestujesz w produkty promocyjne, ważne jest, aby najpierw określić to, jaki cel chce się dzięki nim uzyskać. Muszą być one elementem większego planu, a przemyślane podejście do reklamy może stanowić świetny sposób, by wybić się na tle konkurencji. Długopisy promocyjne mogą spełniać wiele ról, zatem warto jest zastanowić się, która z nich będzie priorytetowa.

Zaistnienie na lokalnym rynku

Wydarzenia o dużym natężeniu ruchu, takie jak targi, festiwale i koncerty, to doskonała okazja do promowania swojej marki. Bezpośredni kontakt z klientem pozostaje jednym z najbardziej udanych sposobów windowania sprzedaży i pozyskiwania nowych klientów dla Twojej firmy. Jednak aby nie zostać szybko zapomnianym, warto wręczać odbiorcom drobne upominki, wśród których powinny znaleźć się długopisy reklamowe. Dzięki temu rozmowa z właścicielem nie będzie tylko jedną z wielu.

Długopisy i inne produkty reklamowe mogą również pełnić rolę okazania wsparcia dla konkretnej społecznej inicjatywy. Niezależnie od tego, czy jest zbiórka pieniędzy, maraton, czy też zawody juniorów – pokazanie, że Twoja firma jest zainteresowana lokalnymi wydarzeniami jest niezwykle istotne w przypadku małych przedsiębiorstw lub takich, które planują ekspansję na nowe rynki.

Prezenty do głównych zamówień

Zarówno w sprzedaży on-line, jak i w stacjonarnie, rozdawanie bonusów do głównych zamówień jest miłym, ale co najważniejsze – opłacalnym posunięciem. Koszt takiego prezentu jest znikomy, a pozwala budować pozytywny wizerunek wśród swoich klientów. Długopis promocyjny zmieści się do każdej paczki, więc nie generuje żadnych utrudnień, a dodatkowo spełnia o wiele lepszą rolę reklamową niż kolejna ulotka – fizycznie będzie obecny w mieszkaniu odbiorców przez dłuższy czas.

Badania przeprowadzone przez PPAI z USA pokazują, że 62% osób pamięta dane firmy, która dostarczyła im produkt promocyjny. Może być on więc ciągłym przypomnieniem Twojej marki. Lojalność klientów, a nawet lepsze relacje z nimi, mogą wynikać z mądrego wykorzystania upominku reklamowego, tworząc natychmiastową wdzięczność i budowanie więzi.

Dodatkowa przestrzeń reklamowa

Większość ludzi pracuje 8 godzin dziennie, a wiele z nich przebywa w jednym miejscu przez cały ten czas. Jeśli Twój obecny lub potencjalny klient korzysta z Twoich długopisów promocyjnych, to zapewnisz sobie najcenniejszą przestrzeń reklamową na świecie – bezpośrednio w zasięgu jego wzroku! Dobrze dobrany produkt promocyjny może stać się stałym „billboardem” Twojej marki, a jednocześnie nie będzie irytującym i nachalnym sposobem reklamowania się.

Zachęta dla pracowników

Produkty promocyjne można przekazywać nie tylko klientom, ale także pracownikom, aby podziękować im za dobre wyniki. Zastanów się nad stworzeniem programu nagród, który najlepiej odpowiada Twojej firmie, pracownikom i Twoim celom korporacyjnym. Istnieje wiele różnych rodzajów produktów, które mają wysoką wartość sentymentalną, a jednocześnie ich zakup nie jest drogi. Może to pomóc zwiększyć pozytywne nastawienie w miejscu pracy, szczególnie w środowisku sprzedaży, w którym podarunki są świetnymi motywatorami.