Produkty promocyjne a płatne reklamy – co się bardziej opłaca?

Produkty promocyjne a płatne reklamy – co się bardziej opłaca?

Jeszcze kilkanaście lat temu reklamy czy banery w internecie były w zasięgu możliwości jedynie największych korporacji. Dzisiaj wszystkie firmy mogą bez problemu promować się na social mediach i na portalach. W konsekwencji, jak sugerują eksperci, przeciętna osoba widzi dziennie prawie 5000 komunikatów marketingowych w różnych formach! Długopisy reklamowe są więc potrzebne przedsiębiorcom bardziej niż kiedykolwiek. Dlaczego?

Długopisy reklamowe – zalety i skuteczność

Natężenie bodźców w dzisiejszych czasach jest ogromne, aby więc jakkolwiek wyróżnić się na tle konkurencji, trzeba reklamować się efektywniej niż kiedykolwiek. Długopisy z grawerem mają sporą przewagę nad tradycyjnymi i nowoczesnymi formami promocji w internecie – są realne, a dzięki temu mają takie cechy i możliwości, z jakimi nie spotka się w przypadku żadnego innego rozwiązania marketingowego.

Samo określenie skuteczności długopisów reklamowych musi być rozpatrywane poprzez wiele aspektów. Znaczenie mają tu takie czynniki, jak branża, w jakiej działa firma, nasilenie zabiegów reklamowych, a nawet wykształcenie odbiorcy. Jednak w zrozumieniu, dlaczego to właśnie długopisy z grawerem i ołówki reklamowe mają najwyższy wskaźnik ROI, pomaga badanie przeprowadzone przez specjalistyczny Instytut Reklamy. Naukowcy przyjrzeli się efektom markowych upominków dla konsumentów i odkryli pewne zależności.

Badanie wykazało, że przeciętny odbiorca długopisu reklamowego przechowywał go średnio przez osiem miesięcy. Przez ten cały czas korzystał z niego, więc miał kontakt z informacjami nadrukowanymi na produkcie. Dodatkowo taki użytkownik stawał się pośrednim ambasadorem marki, ponieważ testy udowodniły, że 63% osób, które otrzymują upominki korporacyjne, przekazywało je dalej, a nie wyrzucało ich do kosza. To oznacza, że długopis reklamowy może przez kilka lat oddziaływać na wiele potencjalnych klientów.

Ważne! Większość konsumentów, którzy otrzymują darmowy produkt promocyjny, jest bardziej skłonna do pozytywnego spojrzenia na firmę, od której go otrzymali.

Tradycyjne formy reklamy – zasięgi i upór

W kategorii płatnych reklam mieszczą się różne formy: telewizyjne, prasowe, internetowe. Będą to więc banery promocyjne na stronach internetowych, billboardy na autostradzie, reklamy w czasopismach i gazetach, a także reklamy telewizyjne i radiowe. Jak widać możliwości jest bardzo dużo, a czynników wpływających na sukces kampanii prowadzonej w taki sposób nie da się zliczyć. Ważny jest zarówno zasięg, jakie posiadają dane media (chociażby profil na FB może mieć kilka lub kilka milionów odsłon w zależności od popularności, trendów, użytych słów kluczowych itd.), jak i innowacyjność samej reklamy czy jej temat.

Według Nielsena – globalnej spółki zajmującej się zbieraniem statystyk, przeciętna złotówka wydana na reklamę przynosi tylko 70 groszy zysku. Jednak dochodzą tu też takie aspekty jak wzrost rozpoznawalności, obeznanie z marką lub zupełnie odwrotne uczucia – poirytowanie i znudzenie.

Oczywiście nie ma dwóch takich samych kampanii reklamowych – jedna ma potencjał do uzyskania astronomicznych wyników, druga może zdecydować o upadku firmy.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Relacja z Baltic Road Show, czyli 3-dniowa objazdówka Pozytywnie Promocyjnych

Relacja z Baltic Road Show, czyli 3-dniowa objazdówka Pozytywnie Promocyjnych

Handlowcy z Exito Group wraz z innymi markami należącymi do inicjatywy skupiającej firmy działające w branży reklamowej wyruszyli w podróż po Europie. To były 3 szalone dni, podczas których odwiedzaliśmy Litwę, Łotwę i Estonię. Zapraszamy na relację z naszego Baltic Road Show!


Dlaczego warto sprawić, aby klienci polubili Twoją firmę?

Dlaczego warto sprawić, aby klienci polubili Twoją firmę?

Jeszcze nie tak dawno powiedzenie „klient nasz pan” było na ustach wielu przedsiębiorców. Aktualnie podejście do konsumentów bardzo się zmieniło, ponieważ traktuje się ich jak przyjaciół, a nie władców. Uzyskanie sympatii klientów czy to przez miłą obsługę, czy rozdawanie darmowych materiałów promocyjnych, takich jak markowe długopisy reklamowe, niesie ze sobą ogromne korzyści dla biznesu. Dlaczego?

Dobra reklama nie musi kosztować milionów – tani marketing

Dobra reklama nie musi kosztować milionów – tani marketing

Gdy mowa o najlepszych i najskuteczniejszych kampaniach promocyjnych, większość osób od razu wyobraża sobie ogromne kwoty, który były wydane na reklamy w telewizji, radiu i internecie. Jednak aktualnie konsumenci mają przesyt takich treści i doceniają inne strategie marketingowe. Jedną z nich jest wręczanie klientom darmowych gadżetów, takich jak długopisy z nadrukiem – dzięki temu można zyskać więcej, płacąc mniej.