Minimalizm czy przepych – co sprawdza się w przypadku produktów promocyjnych?

Minimalizm czy przepych – co sprawdza się w przypadku produktów promocyjnych?

Mniej znaczy więcej? A może duży, kolorowy i zjawiskowy produkt promocyjny to jedyny sposób na wyróżnienie się, bycie widocznym i zapadanie w pamięć? Oba końce skali –  minimalizm i przepych – mają swoje zalety i wady. I tak jak prosty projekt może wyglądać świetnie na gadżetach, takich jak długopisy reklamowe, to nie jest powiedziane, że ten przesycony treściami również nie prezentowałby się dobrze. Co więc wybrać i czym się kierować?

Jak prezentują się minimalistyczne produkty promocyjne?

Minimalizm polega na pozbyciu się nadmiaru i skoncentrowaniu się tylko na tych informacjach, które są niezbędne. Ta koncepcja jest obecnie bardzo często kojarzona z ekologicznym stylem życia. Minimalizm wynika z idei, że mniej znaczy więcej. Umieszczając tylko najważniejsze rzeczy na dostępnej przestrzeni, sprawia się, że ​​elementy te bardziej się wyróżniają. Długopisy ekologiczne, na których znajduje się tylko logo i nazwa, są tu świetnym przykładem.

Aktualnie minimalizm jest faworyzowany przez projektantów, jednak to nie oznacza, że wszystkie koncepcje wykonane w tym duchu zawsze się sprawdzają. Koncentrując się na czystych liniach, neutralnych kolorach i podstawowych teksturach, bardzo łatwo jest o uzyskanie nudnego, powtarzalnego efektu. Jednak przy zachowaniu kilku zasad, minimalistyczne, ekologiczne długopisy mogą zapierać dech w piersiach pomimo małej ilości zawartych na nich treści.

Czym jest przepych w reklamie?

Przepych to zabawa kolorami, kształtami, strukturą, tonacją, informacjami. Produkty reklamowe projektowane zgodnie z tą ideą mają za zadanie zwrócić uwagę konsumentów nawet wtedy, gdy występują one w towarzystwie artykułów konkurencji. Chociaż przepych nie kojarzy się z czymś pozytywnym, to najczęściej jest stroną, do której podświadomie skłaniają się odbiorcy.

W przepychu używa się wszystkich możliwych sposobów do opowiedzenia pewnej historii. Kolorowe, ozdobne długopisy reklamowe, na których widnieje logo, hasło, nazwa firmy, udekorowane naklejkami i z barwnymi klipsami mogą przekazać o wiele więcej treści, niż gdyby były zgodne z minimalizmem.

Co i kiedy jest lepsze?

Zarówno minimalizm, jak i przepych, mogą świetnie działać w marketingu. Większość przedsiębiorców decyduje się na coś pomiędzy tymi stylami, jednak podążanie jednym z nich nie jest złym wyborem. Wszystko zależy od tego, jaką firmę się prowadzi i do jakiej grupy odbiorców chce się trafić.

Minimalistyczne długopisy reklamowe sprawdzą się w takich branżach jak:

  • doradztwo biznesowe,
  • kancelarie adwokackie,
  • księgowość,
  • sklepy medyczne,
  • sprzedaż produktów luksusowych.

Z kolei kolorowe modele będą idealne dla pubów studenckich, parków rozrywki czy przedszkoli. Nie jest jednak powiedziane, że style te są na stałe przyłączone do danej branży. Tajemniczy długopis reklamowy, na którym jest tylko logo, może świetnie wpasowywać się w styl popularnego baru, a wielobarwny gadżet rozdawany w aptekach będzie wzbudzał zainteresowanie klientów. Warto więc eksperymentować, aby wybrać taki styl, który działa dla danego przedsiębiorstwa.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.