Minimalizm czy przepych – co sprawdza się w przypadku produktów promocyjnych?

Minimalizm czy przepych – co sprawdza się w przypadku produktów promocyjnych?

Mniej znaczy więcej? A może duży, kolorowy i zjawiskowy produkt promocyjny to jedyny sposób na wyróżnienie się, bycie widocznym i zapadanie w pamięć? Oba końce skali –  minimalizm i przepych – mają swoje zalety i wady. I tak jak prosty projekt może wyglądać świetnie na gadżetach, takich jak długopisy reklamowe, to nie jest powiedziane, że ten przesycony treściami również nie prezentowałby się dobrze. Co więc wybrać i czym się kierować?

Jak prezentują się minimalistyczne produkty promocyjne?

Minimalizm polega na pozbyciu się nadmiaru i skoncentrowaniu się tylko na tych informacjach, które są niezbędne. Ta koncepcja jest obecnie bardzo często kojarzona z ekologicznym stylem życia. Minimalizm wynika z idei, że mniej znaczy więcej. Umieszczając tylko najważniejsze rzeczy na dostępnej przestrzeni, sprawia się, że ​​elementy te bardziej się wyróżniają. Długopisy ekologiczne, na których znajduje się tylko logo i nazwa, są tu świetnym przykładem.

Aktualnie minimalizm jest faworyzowany przez projektantów, jednak to nie oznacza, że wszystkie koncepcje wykonane w tym duchu zawsze się sprawdzają. Koncentrując się na czystych liniach, neutralnych kolorach i podstawowych teksturach, bardzo łatwo jest o uzyskanie nudnego, powtarzalnego efektu. Jednak przy zachowaniu kilku zasad, minimalistyczne, ekologiczne długopisy mogą zapierać dech w piersiach pomimo małej ilości zawartych na nich treści.

Czym jest przepych w reklamie?

Przepych to zabawa kolorami, kształtami, strukturą, tonacją, informacjami. Produkty reklamowe projektowane zgodnie z tą ideą mają za zadanie zwrócić uwagę konsumentów nawet wtedy, gdy występują one w towarzystwie artykułów konkurencji. Chociaż przepych nie kojarzy się z czymś pozytywnym, to najczęściej jest stroną, do której podświadomie skłaniają się odbiorcy.

W przepychu używa się wszystkich możliwych sposobów do opowiedzenia pewnej historii. Kolorowe, ozdobne długopisy reklamowe, na których widnieje logo, hasło, nazwa firmy, udekorowane naklejkami i z barwnymi klipsami mogą przekazać o wiele więcej treści, niż gdyby były zgodne z minimalizmem.

Co i kiedy jest lepsze?

Zarówno minimalizm, jak i przepych, mogą świetnie działać w marketingu. Większość przedsiębiorców decyduje się na coś pomiędzy tymi stylami, jednak podążanie jednym z nich nie jest złym wyborem. Wszystko zależy od tego, jaką firmę się prowadzi i do jakiej grupy odbiorców chce się trafić.

Minimalistyczne długopisy reklamowe sprawdzą się w takich branżach jak:

  • doradztwo biznesowe,
  • kancelarie adwokackie,
  • księgowość,
  • sklepy medyczne,
  • sprzedaż produktów luksusowych.

Z kolei kolorowe modele będą idealne dla pubów studenckich, parków rozrywki czy przedszkoli. Nie jest jednak powiedziane, że style te są na stałe przyłączone do danej branży. Tajemniczy długopis reklamowy, na którym jest tylko logo, może świetnie wpasowywać się w styl popularnego baru, a wielobarwny gadżet rozdawany w aptekach będzie wzbudzał zainteresowanie klientów. Warto więc eksperymentować, aby wybrać taki styl, który działa dla danego przedsiębiorstwa.