Dobra reklama nie musi kosztować milionów – tani marketing

Dobra reklama nie musi kosztować milionów – tani marketing

Gdy mowa o najlepszych i najskuteczniejszych kampaniach promocyjnych, większość osób od razu wyobraża sobie ogromne kwoty, który były wydane na reklamy w telewizji, radiu i internecie. Jednak aktualnie konsumenci mają przesyt takich treści i doceniają inne strategie marketingowe. Jedną z nich jest wręczanie klientom darmowych gadżetów, takich jak długopisy z nadrukiem – dzięki temu można zyskać więcej, płacąc mniej. 

Ile powinien kosztować marketing?

Budżet marketingowy odnosi się do wszystkich kosztów związanych z promowaniem marki, w tym do reklam, public relations, Google AdWords, mediów społecznościowych, a nawet szkoleń dla pracowników z zakresu komunikowania się z klientami. Wg specjalistów ds. rozwoju firm z Harvardu na wszystkie te działania powinno się przeznaczać 5% swoich miesięcznych przychodów.

Oczywiście należy tu uwzględnić zmiany na rynku, wydarzenia sezonowe czy reagowanie na potrzeby klientów. Inwestując np. w wysokiej jakości produkty reklamowe jednorazowe, wydatki będą większe, jednak dobre długopisy reklamowe będzie można rozdawać przez długi czas. Podobnie rzecz się ma ze stroną internetową – nie warto na niej oszczędzać, gdyż jest to narzędzie generujące długofalowe zyski.

Produkty reklamowe – drogie czy tanie?

Wiele osób utożsamia cenę danego produktu z jego jakością. I tak jak w niektórych przypadkach rzeczywiście ma to sens, tak już długopisy reklamowe zdają się wyłamywać z tej reguły. Jeśli przedsiębiorca zdecyduje się współpracować z rzetelną i profesjonalną firmą, to zarówno modele za kilkanaście groszy, jak i te za złotówkę, będą wykonane w jak najlepszy sposób. Cena dotyczy w takim przypadku użytego materiału (plastik jest tańszy niż metal, brak skuwki obniża koszty itd.), a nie ogólnej jakości.

Zdając sobie sprawę z tego, że i droższe, i tańsze długopisy mogą być takim samym poziomie, warto zastanowić się na tym, które z nich będą odpowiednie dla danej firmy. Trzeba tu wziąć pod uwagę takie aspekty jak:

  • branża, w której działa firma,
  • ogólny styl przedsiębiorstwa,
  • rodzaj oferowanego asortymentu,
  • grupa docelowa,
  • ilość obsługiwanych klientów,
  • wcześniej stosowane formy reklamy,
  • cele marketingowe.  

Należy również zastanowić się nad tym, ile długopisów faktycznie ma szansę trafić do rąk konsumentów. Jeśli chce się je rozdawać w lokalnej placówce, to nie trzeba od razu decydować się na ogromne ilości. Z kolei jeśli będą one dodawane do każdego zakupu w obleganym sklepie on-line, to warto zainwestować w większe zamówienie.

Ile faktycznie będzie to kosztować?

Dobry długopis reklamowy musi przejść długą drogę, zanim trafi do konkretnej firmy. Najpierw powstaje jego projekt, następnie prototyp, a później sprawdza się działanie mechanizmów. Zatwierdzone modele są produkowane w specjalistycznych przedsiębiorstwach, w których dokonuje się kolejnych kontroli jakości. „Puste” długopisy wysyła się dopiero do firm, które zajmują się nadrukami lub grawerami.

Biorąc pod uwagę ten dość skomplikowany cykl, cena długopisów reklamowych jest naprawdę korzystna. Przy dużych zamówieniach koszt jest liczony w granicach 0,30-0,40 zł za sztukę i to bez rabatów czy promocji, które potrafią obniżyć cenę nawet o 50%. Mało która forma promocji jest tak łaskawa dla budżetu, a jednocześnie generuje tak pozytywne wrażenia wśród klientów.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.