Długopisy reklamowe – plastikowe czy metalowe?

Długopisy reklamowe – plastikowe czy metalowe?

Długopisy są użytecznym i opłacalnym sposobem promowania firmy, organizacji lub wydarzenia. W przeciwieństwie do innych produktów promocyjnych korzysta się z codziennie, a często nawet przekazuje z rąk do rąk. Decydując się jednak na długopisy reklamowe warto zastanowić się nad tym, które z nich będą najbardziej pasować do danego przedsiębiorstwa. Kiedy więc lepiej jest wybrać plastikowe, a kiedy metalowe modele?

Koszt

Cena jest często głównym czynnikiem, który wpływa na wybór produktów promocyjnych. Długopisy reklamowe z nadrukiem są w tej kategorii bezkonkurencyjne, jednak nadal wśród nich można zauważyć spore różnice w kosztach.

Metalowe długopisy wysokiej jakości są droższe od swoich plastikowych odpowiedników o kilkadziesiąt groszy. Przy małych zamówieniach nie stanowi to większego problemu, jednak już przy ogromnych zakupach możne to przekładać się na kilkadziesiąt złotych nadwyżki.

Przeznaczenie

Długopisy reklamowe mogą mieć różne zastosowanie. Wykorzystuje się je m.in.:

  • na konferencjach,
  • na targach,
  • na uroczystościach branżowych,
  • jako upominki dla pracowników,
  • jako dodatki do głównych zakupów.

W każdym z wyżej wymienionych przypadków można chcieć uzyskać zupełnie inny efekt i w różny sposób wpływać na odbiorców. Jeśli długopisy z nadrukiem mają być prezentem dla najważniejszych kontrahentów, to ważne jest, żeby przyciągały one wzrok i od razu świadczyły o niezawodności danej firmy. W tym przypadku metalowe, ciężkie modele sprawdzą się lepiej, chociaż nie jest to żelazną regułą. Przemyślany wzór, który zostanie nadrukowany np. na długopisie Kalido, również potrafi zrobić ogromne wrażenie, szczególnie w branżach artystycznych i kreatywnych.

Branding

Największe korporacje stale poszukują sposobów, aby pomóc cementować swoje marki w umysłach klientów. Marka to połączenie produktów, usług, historii, tekstu, obrazów i abstrakcyjnych pomysłów – słowem wszystko to, co wiąże się z firmą.

Tekst i obraz często idą ze sobą w parze, dlatego tak ważne jest korzystanie z kolorów specyficznych dla marki, które komponują się ze sloganami i logo. Plastikowe długopisy reklamowe pozostawiają tu o wiele większe pole manewru, ponieważ można zadrukować je w nieograniczonej palecie barw, więc łatwiej dopasować je do przyjętego stylu firmy. Z kolei metalowe modele często odzwierciedlają estetykę przedsiębiorstw o poważnym charakterze. Biura adwokackie, sklepy z luksusowymi produktami lub doradztwa biznesowe mogą więcej skorzystać właśnie na takim rozwiązaniu.

Co wybrać?

Nie ma jednej konkretnej odpowiedzi na pytanie, czy lepsze są plastikowe, czy metalowe długopisy reklamowe. Jeśli cena jest ostatecznym czynnikiem decydującym, plastikowe modele zawsze będą oferowane taniej. Jeśli z kolei najważniejsze jest poczucie jakości, metal zazwyczaj wygrywa. Poza tym decyzja staje się kwestią oceny kontekstu, charakteru firmy, wydarzenia czy grupy odbiorców. Często to właśnie ten ostatni aspekt powinien być brany pod uwagę – warto więc zastanowić się nad tym, czego oczekują klienci, pracownicy lub partnerzy biznesowi i na podstawie tych przemyśleń wybrać idealne długopisy reklamowe.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.