Długopisy reklamowe – plastikowe czy metalowe?

Długopisy reklamowe – plastikowe czy metalowe?

Długopisy są użytecznym i opłacalnym sposobem promowania firmy, organizacji lub wydarzenia. W przeciwieństwie do innych produktów promocyjnych korzysta się z codziennie, a często nawet przekazuje z rąk do rąk. Decydując się jednak na długopisy reklamowe warto zastanowić się nad tym, które z nich będą najbardziej pasować do danego przedsiębiorstwa. Kiedy więc lepiej jest wybrać plastikowe, a kiedy metalowe modele?

Koszt

Cena jest często głównym czynnikiem, który wpływa na wybór produktów promocyjnych. Długopisy reklamowe z nadrukiem są w tej kategorii bezkonkurencyjne, jednak nadal wśród nich można zauważyć spore różnice w kosztach.

Metalowe długopisy wysokiej jakości są droższe od swoich plastikowych odpowiedników o kilkadziesiąt groszy. Przy małych zamówieniach nie stanowi to większego problemu, jednak już przy ogromnych zakupach możne to przekładać się na kilkadziesiąt złotych nadwyżki.

Przeznaczenie

Długopisy reklamowe mogą mieć różne zastosowanie. Wykorzystuje się je m.in.:

  • na konferencjach,
  • na targach,
  • na uroczystościach branżowych,
  • jako upominki dla pracowników,
  • jako dodatki do głównych zakupów.

W każdym z wyżej wymienionych przypadków można chcieć uzyskać zupełnie inny efekt i w różny sposób wpływać na odbiorców. Jeśli długopisy z nadrukiem mają być prezentem dla najważniejszych kontrahentów, to ważne jest, żeby przyciągały one wzrok i od razu świadczyły o niezawodności danej firmy. W tym przypadku metalowe, ciężkie modele sprawdzą się lepiej, chociaż nie jest to żelazną regułą. Przemyślany wzór, który zostanie nadrukowany np. na długopisie Kalido, również potrafi zrobić ogromne wrażenie, szczególnie w branżach artystycznych i kreatywnych.

Branding

Największe korporacje stale poszukują sposobów, aby pomóc cementować swoje marki w umysłach klientów. Marka to połączenie produktów, usług, historii, tekstu, obrazów i abstrakcyjnych pomysłów – słowem wszystko to, co wiąże się z firmą.

Tekst i obraz często idą ze sobą w parze, dlatego tak ważne jest korzystanie z kolorów specyficznych dla marki, które komponują się ze sloganami i logo. Plastikowe długopisy reklamowe pozostawiają tu o wiele większe pole manewru, ponieważ można zadrukować je w nieograniczonej palecie barw, więc łatwiej dopasować je do przyjętego stylu firmy. Z kolei metalowe modele często odzwierciedlają estetykę przedsiębiorstw o poważnym charakterze. Biura adwokackie, sklepy z luksusowymi produktami lub doradztwa biznesowe mogą więcej skorzystać właśnie na takim rozwiązaniu.

Co wybrać?

Nie ma jednej konkretnej odpowiedzi na pytanie, czy lepsze są plastikowe, czy metalowe długopisy reklamowe. Jeśli cena jest ostatecznym czynnikiem decydującym, plastikowe modele zawsze będą oferowane taniej. Jeśli z kolei najważniejsze jest poczucie jakości, metal zazwyczaj wygrywa. Poza tym decyzja staje się kwestią oceny kontekstu, charakteru firmy, wydarzenia czy grupy odbiorców. Często to właśnie ten ostatni aspekt powinien być brany pod uwagę – warto więc zastanowić się nad tym, czego oczekują klienci, pracownicy lub partnerzy biznesowi i na podstawie tych przemyśleń wybrać idealne długopisy reklamowe.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Relacja z Baltic Road Show, czyli 3-dniowa objazdówka Pozytywnie Promocyjnych

Relacja z Baltic Road Show, czyli 3-dniowa objazdówka Pozytywnie Promocyjnych

Handlowcy z Exito Group wraz z innymi markami należącymi do inicjatywy skupiającej firmy działające w branży reklamowej wyruszyli w podróż po Europie. To były 3 szalone dni, podczas których odwiedzaliśmy Litwę, Łotwę i Estonię. Zapraszamy na relację z naszego Baltic Road Show!


Dlaczego warto sprawić, aby klienci polubili Twoją firmę?

Dlaczego warto sprawić, aby klienci polubili Twoją firmę?

Jeszcze nie tak dawno powiedzenie „klient nasz pan” było na ustach wielu przedsiębiorców. Aktualnie podejście do konsumentów bardzo się zmieniło, ponieważ traktuje się ich jak przyjaciół, a nie władców. Uzyskanie sympatii klientów czy to przez miłą obsługę, czy rozdawanie darmowych materiałów promocyjnych, takich jak markowe długopisy reklamowe, niesie ze sobą ogromne korzyści dla biznesu. Dlaczego?

Dobra reklama nie musi kosztować milionów – tani marketing

Dobra reklama nie musi kosztować milionów – tani marketing

Gdy mowa o najlepszych i najskuteczniejszych kampaniach promocyjnych, większość osób od razu wyobraża sobie ogromne kwoty, który były wydane na reklamy w telewizji, radiu i internecie. Jednak aktualnie konsumenci mają przesyt takich treści i doceniają inne strategie marketingowe. Jedną z nich jest wręczanie klientom darmowych gadżetów, takich jak długopisy z nadrukiem – dzięki temu można zyskać więcej, płacąc mniej.