Co wybrać? Ołówki czy długopisy reklamowe?

Co wybrać? Ołówki czy długopisy reklamowe?

Reklamowe dylematy mogą pojawić się nawet przy wyborze promocyjnych przyborów piśmienniczych. Tym bardziej, że oferty produktowe dystrybutorów długopisów są naprawdę różnorodne i zaspakajają większość marketingowych potrzeb.

Długopisy czy ołówki reklamowe? Które lepiej sprawdzą się jako narzędzia promocyjne? Najprościej można odpowiedzieć, że i jedne, i drugie. Ale, jak to zwykle bywa, wszystko rozbija się o bardzie szczegółową analizę potrzeb – naszych, jako firmy/marki i naszych odbiorców. Żeby podjąć właściwą decyzję, należy wziąć pod uwagę dwie podstawowe kwestie: Twój wizerunek i potrzeby odbiorców.

Długopisy i ołówki reklamowe a wizerunek

Jaka jest Twoja marka? Jakie wartości reprezentuje? Co gadżety reklamowe mają powiedzieć o Tobie? Wybierz to, co najlepiej będzie z nią korespondować.

Zobaczmy to na przykładach. Reprezentujesz firmę, która ma kojarzyć się z wyjątkową stabilnością czy profesjonalizmem, wzbudzać zaufanie, a jednocześnie plasujesz się wyżej na tle konkurencji. Albo: ważne są dla Ciebie kwestie związane z estetyką takie jak elegancja, dobry gust, masz w swojej ofercie np. bardziej wyszukane produkty/usługi. Wybierz długopis, szczególnie model metalowy i spersonalizuj przekaz za pomocą grawera laserowego.

Każdy uważa swoją firmę za wyjątkową. I zapewne tak jest. Ale zobacz, jak to wygląda na tle konkurencji. Nie komunikuj przez gadżet np. wyrafinowania, jeśli Twoja branża nie ma z nim nic wspólnego. Dlatego w przypadku wielu branż czy firm, jako nośnik treści w zupełności wystarczą plastikowe długopisy i dobór odpowiedniej techniki zdobienia.

Idźmy dalej. Używając gadżetów reklamowych, chcesz zwrócić uwagę odbiorców na kwestie związane z ekologią, bycie przyjaznym naturze, naturalność. Jako nośnik takich treści wybierz ołówek lub długopis papierowy.

Co na to odbiorcy?

Nigdy nie można zapominać o odbiorcach. Popatrz na długopis i ołówek reklamowy ich oczami. Co oni chcieliby otrzymać? Co bardziej im się przyda? Co bardziej przyciągnie ich uwagę? I w tym przypadku ołówki są niedocenianym gadżetem. Niejednokrotnie bardziej potrafią zaskoczyć niż długopis, ponieważ są mniej wyeksploatowane jako przedmioty reklamowe.