Co umieszczać na długopisach reklamowych?

Co umieszczać na długopisach reklamowych?

Zainwestowanie w długopisy reklamowe to jedna z najlepszych decyzji, jakie może podjąć każda firma chcąca zwiększyć swój zasięg marketingowy. W przeciwieństwie do innych form promocji, przybory do pisania są narzędziami, z których potencjalni klienci mogą korzystać na co dzień, a tym samym ciągle mają styczność z informacjami zawartymi na tych przedmiotach. I tu pojawia się pytanie – co nanieść na długopisy reklamowe, by wpływać na odbiorców?

Ograniczona przestrzeń a konkretna wiadomość

Długopisy, choć zapewniają kilkanaście centymetrów kwadratowych reklamowej powierzchni, mogą w bardzo efektywny sposób oddziaływać na klientów. I choć nie zmieści się na nich tyle informacji co na plakacie czy banerze, to jednak nadal można przekazać dzięki nim najważniejsze dane. Wbrew pozorom ta ograniczona przestrzeń, jaką dają długopisy reklamowe, jest niebywałym atutem – w rzeczywistości nie potrzeba tysiąca słów, by budować świadomość marki wśród odbiorców.

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że w obecnym świecie klienci mają do czynienia z przeładowaniem informacyjnym. Konsumenci stają się też bardziej świadomi i coraz częściej przestają zwracać uwagę na coś, co jest jawnym marketingiem. Dlatego długopisy reklamowe nadal są tak chętnie wykorzystywane – są one funkcjonalnym gadżetem, po który sięga się z potrzeby, a nie przymusu. 

Styl firmy a długopisy reklamowe

Zanim przystąpi się do projektowania odpowiedniego wzoru, warto jest się zastanowić nad tym, jaki ogólny styl jest związany z firmą. Jeśli do tej pory nie ustalono jednego kierunku, to można odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Czy preferuje się wielokolorowe, czy stonowane grafiki?
  • Czy logo i inne elementy graficzne mają jednolitą szatę?
  • Czy styl firmy przekłada się na jej funkcjonowanie (np. ubiór pracowników)?
  • Czy zachowuje się spójność estetyczną w social mediach i na stronie internetowej?
  • Jakie informacje marketingowe uznaje się za najważniejsze?
  • Czy długopisy reklamowe mają zapoczątkować styl, czy być jego odzwierciedleniem?

Po wstępnej analizie łatwiej będzie zdecydować się na to, jaki efekt chce się uzyskać dzięki długopisom reklamowym i danym, jakie będą na nich zawarte.

Jakie informacje powinny się znaleźć na długopisach reklamowych?

1. Nazwa firmy

Ważne jest, aby na przedmiotach reklamowych umieścić nazwę swojej firmy, nawet jeśli znajdzie są ona także w logo czy w adresie strony internetowej. Klienci nie powinni się domyślać, od kogo otrzymali konkretne długopisy reklamowe – musi być to dla nich czytelne od pierwszego wejrzenia.

2. Dane teleadresowe

Istotne jest również dołączenie informacji kontaktowych. Można tu zdecydować się zarówno na podanie numeru telefonu, jak i strony internetowej lub odnośnika do social mediów. Trzeba zastanowić się nad tym, który kanał komunikacyjny daje firmie najwięcej korzyści i właśnie tam kierować swoich potencjalnych klientów.

3. Slogan

Długopisy reklamowe nie dają możliwości na umieszczenie wielozdaniowych sentencji, dlatego trzeba ograniczyć do krótkiego, chwytliwego sloganu. W kilku słowach trzeba przekazać informacje o tym, czym zajmuje się firma i dlaczego jej oferta jest lepsza niż u konkurencji. Wymyślenie takiego hasła jest często trudnym zadaniem, ale na pewno wartym wysiłku.

4. Informacja graficzna

Długopisy reklamowe z logo lub innym obrazem stanowią nośnik informacji, który jest kompletny. Odbiorcom łatwiej jest zapamiętać różne treści, jeśli towarzyszy im spójna grafika. Jeśli nazwa firmy jest jednocześnie jej logo, to można wykorzystać specyficzny obraz, który przedsiębiorstwo stosuje na swojej stronie internetowej. Warto jednak pamiętać o tym, że unikatowe logo i slogan są czymś, co w znaczącym stopniu wyróżnia firmy na tle pozostałych, często wręcz bliźniaczo podobnych korporacji.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.