Rebranding a gadżety promocyjne

Rebranding a gadżety promocyjne

Istnieje wiele powodów, dla których firma może zdecydować się na rebranding. Niekiedy związane jest to z sytuacją na rynku, kolejnym razem dotyczy fuzji lub zmiany branży. Zmodyfikowanie swojego wizerunku niejednokrotnie niesie ze sobą znaczne korzyści biznesowe, jednak trzeba pamiętać o tym, by zadbać o każdy szczegół – nawet o to, jak prezentują się długopisy promocyjne.

Upominki reklamowe mają znaczenie

Produkty promocyjne są istotną częścią kompletnego rebrandingu. Dotyczy to zarówno darmowych upominków dla klientów, takich jak długopisy promocyjne, jak i gadżetów biurowych, które są wykorzystywane w firmie. Warto pamiętać o tym, że rozdawanie prezentów reklamowych podczas rebrandingu to świetny sposób na zwiększenie świadomości na temat nowego wizerunku, co ułatwia płynne przejście.

Wskazówka. Aby zachować spójność i uniknąć nieporozumień, można na długopisach reklamowych obok nowego logo umieścić informację „wcześniej firma x”.

W zależności o tego, jak poważny jest rebranding, klienci mogą czuć się zdezorientowani, jeśli nagle dobrze znana im firma całkowicie zmienia swój wizerunek. Może to spowodować spadek zaufania, a nawet przyczynić się tego, że najbardziej lojalni konsumenci odejdą do konkurencji. Wspomaganie rebrandingu dobrze zaprojektowanymi produktami promocyjnymi pomoże uniknąć takich sytuacji.

Jak wykorzystać materiały promocyjne w rebrandingu?

Artykuły, które rozdaje organizacja, są tak samo ważne dla marki, jak inne metody reklamy i w rzeczywistości mają ogromny wpływ na konsumentów. W końcu przedmioty promocyjne są fizyczną, namacalną reprezentacją firmy w prawdziwym świecie. Warto wykorzystać ich silną pozycję podczas rebrandingu. Tylko jak to zrobić?

Dobrym pomysłem może być wręczanie klientom produktów, które będą informowały o zmianach, zanim one faktycznie nastąpią. Długopisy promocyjne z podwójną nazwą lub logo to świetna metoda na to, by uzmysłowić odbiorcom zbliżającą się przemianę. Jeśli będą one dodawane do zakupów lub wręczane podczas odwiedzin sklepu, to będą stanowiły jasny komunikat, który nie wymaga tłumaczenia.

Czym się kierować podczas tworzenia projektu?

Decydując się na wręczanie gadżetów promocyjnych, które mają za zadanie uświadomić o rebrandingu, należy przestrzegać kilku zasad:

  • informacja o zmianach musi być jasna,
  • nowe logo i nazwa powinny wysuwać się na pierwszy plan,
  • jeśli modyfikacji ulega schemat kolorów i styl firmy, to można zdecydować się podwójne zdobienia, które będą pasować zarówno do obecnej, jak i poprzedniej marki,
  • należy zamieścić odnośnik o tym, gdzie szukać konkretnych informacji o nadchodzących zmianach.

Może się wydawać, że umieszczenie tylu wiadomości na małej przestrzeni jest niewykonalne. Jednak długopisy reklamowe pozostawiają naprawdę szerokie pole do manewru, a dzięki odpowiedniemu doborowi kolorów, obrazów i tekstu klienci nie będą potrzebowali wiele czasu, by zrozumieć całą treść.

Istnieje wiele powodów, dla których firma decyduje się na rebranding. Zwykle wiąże się to ze zmianą branży lub reagowaniem na sytuację rynkową. Jeśli chodzi o fizyczną transformację marki, także tę w postaci długopisów promocyjnych, powinno się wdrożyć ją we wszystkich formach mediów, aby zwiększyć świadomość konsumentów.