Najlepsze materiały reklamowe dla salonu kosmetycznego

Najlepsze materiały reklamowe dla salonu kosmetycznego

Każdy biznes potrzebuje dobrej strategii marketingowej, a salony kosmetyczne niczym się w tej kwestii nie różnią. Bez względu na preferowany rodzaj reklamy, zawsze powinno się rozważyć wręczanie upominków promocyjnych dla klientów. Jest to świetny sposób na okazanie wdzięczności, budowanie więzi i zdobywanie nowych odbiorców. Czy długopisy rz logo firmy też się sprawdzą?

Co zyskuje się dzięki produktom reklamowym?

Sekret udanego marketingu polega na połączeniu budowania świadomości marki i długotrwałych relacji ze społecznością. Produkty promocyjne, takie jak długopisy z logo firmy, wpasowują się w tę strategię, niezależnie do tego, czy jest ona skoncentrowana na osobistych poleceniach, czy też na pełnej kampanii w social mediach. Tak naprawdę są jedynym namacalnym przedmiotem, który będzie przypominał klientom o tym, że salon kosmetyczny istnieje. Nie znikną w morzu powiadomień na Facebooku lub też nie znajdą się w koszu, tak jak zazwyczaj dzieje się z wizytówkami.

Jak produkty reklamowe wpływają na zainteresowanie klientów?

Dobrze jest wydawać pieniądze na reklamę, aby przyciągnąć ludzi do salonu, ale kluczem jest zachowanie obecnych klientów – zatrzymanie konsumenta jest tańsze niż zdobycie nowego. Jak tego dokonać?

Pierwszym sposobem jest oferowanie świetnej usługi. Drugim jest upewnienie się, że konsument w natłoku swoich spraw będzie ciągle pamiętał o salonie. Drobne upominki, takie jak długopisy z logo firmy, mogą w tym znacznie pomóc. Przeważnie trafiają one od razu do torebki lub plecaka, więc cały czas będą przypominały o danej firmie. Ten niepozorny zabieg wpływa także na podświadome budowanie więzi z salonem i sprawia, że klient nie będzie szukał konkurencyjnych ofert, skoro rozwiązanie ma tuż pod ręką.

Według Advertising Speciality Institute korzystanie z produktów promocyjnych jest lepsze niż marketing online. Chociaż obecnie prawie każdy ma dostęp do internetu, to konsumenci są prawie 3 razy bardziej skłonni do pozytywnej oceny produktów promocyjnych w porównaniu z reklamami online.

Jak zaprojektować idealny długopis dla salonu kosmetycznego?

W branży beauty nie ma ustalonych ram, których trzeba się trzymać. Zarówno minimalistyczne, stonowane projekty, jak i te wielokolorowe oraz zabawne mogą się tu świetnie sprawdzić. Warto jednak, aby długopisy reklamowe były odzwierciedleniem stylu firmy. Powinny nawiązywać do kolorystyki użytej w logo lub nawet do wystroju wnętrza salonu. Taki mały krok pozwoli zachować pełną spójność i klient będzie pewien, że znalazł się w odpowiednim miejscu. Przy projektowaniu należy więc zwrócić uwagę na to, aby na długopisie:

  • zawarte były dane kontaktowe – przed wizytą w salonie trzeba się umówić,
  • informacje były czytelne,
  • najważniejszy tekst się wyróżniał,
  • kolory nawiązywały do ogólnej koncepcji salonu.

Długopisy reklamowe można wręczać po wykonaniu usługi, podczas targów, na specjalnych wydarzeniach lub też wysyłać je do szkół i zakładów pracy, w których znajduje się dużo potencjalnych klientów. Taka kampania jest nieskomplikowana i tania, a może przynieść naprawdę znaczące korzyści biznesowe.