Dlaczego warto sprawić, aby klienci polubili Twoją firmę?

Dlaczego warto sprawić, aby klienci polubili Twoją firmę?

Jeszcze nie tak dawno powiedzenie „klient nasz pan” było na ustach wielu przedsiębiorców. Aktualnie podejście do konsumentów bardzo się zmieniło, ponieważ traktuje się ich jak przyjaciół, a nie władców. Uzyskanie sympatii klientów czy to przez miłą obsługę, czy rozdawanie darmowych materiałów promocyjnych, takich jak markowe długopisy reklamowe, niesie ze sobą ogromne korzyści dla biznesu. Dlaczego?

Relacje przekładają się na zyski

Obecnie konsumenci mają tak wielki wybór sklepów i ofert, że ich decyzja zakupowa nie zależy wyłącznie od ceny produktu. Prawdopodobnie znajdą go u różnych firm za podobną stawkę, dlatego trzeba zbudować z nimi więź, aby przyciągnąć ich do siebie. Sympatia klientów w faktyczny sposób przekłada się na dochód w przedsiębiorstwie. Ludzie chcą wydawać więcej w sklepach, które po prostu lubią. Niezależnie od tego, czy pozytywną relację rozpoczął upominek w postaci gadżetów biurowych (takich jak markowe długopisy reklamowe) lub też pomoc w doborze idealnego produktu, ta cienka nić porozumienia będzie działać przez wiele lat.

Najbardziej lojalni klienci będą polecać firmę swoim znajomym, a ta forma promocji jest jedną z najskuteczniejszych – tak jak opinie w internecie mają coraz mniejsze znaczenie, tak realne doświadczenia stają się bardzo ważne przy podejmowaniu decyzji. Dodatkowo, jeśli bliscy klienta zobaczą u niego w domu produkty reklamowe danej marki, to tylko utwierdzą się w przekonaniu, że rekomendacja była jak najbardziej uzasadniona.

Przyjaciel prawdę Ci powie

Oprócz zysków czysto finansowych nie można zapominać o tym, że oddany klient będzie na bieżąco z tym, co dzieje się w firmie i oceni zmiany, jakie się w niej dokonały. Proszenie o wypełnienie ankiety konsumentów z długoletnim stażem może dać lepsze efekty, niż praca całego zespołu marketingowego. Chociaż klienci nie zawsze mają rację co do wszystkich aspektów działania przedsiębiorstwa, to jednak mogą szczerze opowiedzieć, jakie emocje towarzyszą im przy dokonywaniu zakupów i jakie są ich oczekiwania. Te informacje są kluczowe do tego, by przyciągnąć do siebie więcej osób i rozwijać firmę.

Jak wzbudzić sympatię u klientów?

Aby nawiązać pozytywną więź z klientami, należy:

  • postawić się w ich sytuacji,
  • komunikować się wyłącznie w uprzejmy sposób,
  • odpowiadać na wszystkie pytania,
  • polecać tylko te produkty i usługi, które rzeczywiście mogą się przydać danej osobie,
  • szukać połączeń i pielęgnować indywidualizm,
  • obdarowywać drobnymi upominkami, takimi jak np. markowe długopisy reklamowe,
  • skoncentrować się na osobie, a nie na tym, ile można na niej zarobić.

Powyższe zalecenia mogą wydawać się banalne, jednak w praktyce często są trudne do wykonania, szczególnie jeśli prowadzi się firmę, która obsługuje wielu klientów w ciągu dnia. Czasem jednak wystarczy miły gest lub upominek, by marka zapadła w pamięć i była kojarzona jako przyjazna i godna zaufania. Warto więc zdecydować się przynajmniej na jeden krok, by w konsekwencji uzyskać nie tylko większe zyski, ale także najlepszą formę reklamy – szczere, pozytywne opinie.