Wszystko, co warto wiedzieć o tampodruku

Wszystko, co warto wiedzieć o tampodruku

Tampodruk często jest wykorzystywany do uzyskania ciekawych zdobień na przedmiotach promocyjnych dla firm. Ten wyjątkowy proces drukowania wykorzystuje technologię, w której główną rolę odgrywa podkładka z gumy silikonowej, służąca do przenoszenia obrazów. Ta forma druku otwiera zupełnie nowy świat możliwości i sprawdza się przy wielu obiektach, nawet tych o bardzo nieregularnym kształcie.

Czym jest tampodruk?

Tampodruk (niekiedy nazywany również tampondrukiem) jest procesem analogowym, który wykorzystuje podkładkę silikonową, która może łatwo przywrzeć do dowolnego elementu. Pobiera ona tusz z płyty drukarskiej i pieczętuje logo lub wzór na przedmiocie promocyjnym. Po skonfigurowaniu i uruchomieniu drukarek atramentowych są one faktycznie szybkim procesem drukowania, szczególnie wtedy, gdy projekt jest prosty i wymaga tylko jednego koloru.

Ta metoda została zaprojektowana do drukowania wokół małych, zakrzywionych powierzchni, takich jak długopisy lub inne obiekty o niestandardowym wymiarze. Nie jest przeznaczona do drukowania na dużych obiektach.

Jako proces analogowy, tampodruk może nadawać się do zadań, do których wykonania potrzebne jest użycie jednego lub dwóch kolorowych obrazów. Każda dodatkowa barwa przedłuża czas drukowania, ponieważ konieczne jest ciągłe zmienianie podkładek. Nawet jeśli doświadczony operator podkładek będzie prawidłowo ustawiać każdy kolor, nie będzie w stanie uzyskać fotorealistycznych detali przy wielu barwach.

Zalety tampodruku

Pomimo kilku utrudnień, związanych z wykorzystaniem tampodruku, nadal stanowi on jedną z najlepszych i najbardziej opłacalnych opcji przy nieskomplikowanych, jednokolorowych wydrukach na przedmiotach promocyjnych. Jakie są jego zalety?

Umożliwia drukowanie na prawie każdej powierzchni

Najbardziej uderzającą różnicą między tampodrukiem a innymi procesami drukarskimi jest możliwość drukowania na dowolnym kształcie – zarówno tych wklęsłych, wypukłych, zakrzywionych, nierównych i o szorstkiej lub wyjątkowo gładkiej powierzchni.

Prototypowe usługi produkcyjne wykorzystują drukowanie tamponowe do umieszczania logotypów, adresów stron internetowych i numerów telefonów na przeróżnych obiektach reklamowych, takich jak długopisy czy piłki.

Tampodruk może być stosowany na prawie każdym materiale. Plastik, metal, szkło, farmaceutyki, ceramika, tkaniny lub nawet żywność mogą być zadrukowane dzięki temu wyjątkowemu procesowi. Jego wszechstronność sprawia, że ​​druk tamponowy jest cennym sposobem na odróżnienie produktu firmy.

Zapewnia dobrą jakość prostych wzorów

Tampodruk oferuje znacznie lepszą rozdzielczość niż druk sitodrukowy lub hot-stamp, szczególnie na powierzchniach, które tradycyjnie trudno zadrukować. Szczególnie dotyczy to nieskomplikowanych obrazów Nie tylko lepsza jest rozdzielczość tampodruku, ale także ekstremalna odporność na ścieranie i chemikalia.

Dodatkowo tampodruk pozwala na wykorzystanie tuszy o ciekawym, metalicznym wykończeniu, co w zestawieniu z jego precyzją daje naprawdę ciekawe rezultaty.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.