Wszystko, co warto wiedzieć o tampodruku

Wszystko, co warto wiedzieć o tampodruku

Tampodruk często jest wykorzystywany do uzyskania ciekawych zdobień na przedmiotach promocyjnych dla firm. Ten wyjątkowy proces drukowania wykorzystuje technologię, w której główną rolę odgrywa podkładka z gumy silikonowej, służąca do przenoszenia obrazów. Ta forma druku otwiera zupełnie nowy świat możliwości i sprawdza się przy wielu obiektach, nawet tych o bardzo nieregularnym kształcie.

Czym jest tampodruk?

Tampodruk (niekiedy nazywany również tampondrukiem) jest procesem analogowym, który wykorzystuje podkładkę silikonową, która może łatwo przywrzeć do dowolnego elementu. Pobiera ona tusz z płyty drukarskiej i pieczętuje logo lub wzór na przedmiocie promocyjnym. Po skonfigurowaniu i uruchomieniu drukarek atramentowych są one faktycznie szybkim procesem drukowania, szczególnie wtedy, gdy projekt jest prosty i wymaga tylko jednego koloru.

Ta metoda została zaprojektowana do drukowania wokół małych, zakrzywionych powierzchni, takich jak długopisy lub inne obiekty o niestandardowym wymiarze. Nie jest przeznaczona do drukowania na dużych obiektach.

Jako proces analogowy, tampodruk może nadawać się do zadań, do których wykonania potrzebne jest użycie jednego lub dwóch kolorowych obrazów. Każda dodatkowa barwa przedłuża czas drukowania, ponieważ konieczne jest ciągłe zmienianie podkładek. Nawet jeśli doświadczony operator podkładek będzie prawidłowo ustawiać każdy kolor, nie będzie w stanie uzyskać fotorealistycznych detali przy wielu barwach.

Zalety tampodruku

Pomimo kilku utrudnień, związanych z wykorzystaniem tampodruku, nadal stanowi on jedną z najlepszych i najbardziej opłacalnych opcji przy nieskomplikowanych, jednokolorowych wydrukach na przedmiotach promocyjnych. Jakie są jego zalety?

Umożliwia drukowanie na prawie każdej powierzchni

Najbardziej uderzającą różnicą między tampodrukiem a innymi procesami drukarskimi jest możliwość drukowania na dowolnym kształcie – zarówno tych wklęsłych, wypukłych, zakrzywionych, nierównych i o szorstkiej lub wyjątkowo gładkiej powierzchni.

Prototypowe usługi produkcyjne wykorzystują drukowanie tamponowe do umieszczania logotypów, adresów stron internetowych i numerów telefonów na przeróżnych obiektach reklamowych, takich jak długopisy czy piłki.

Tampodruk może być stosowany na prawie każdym materiale. Plastik, metal, szkło, farmaceutyki, ceramika, tkaniny lub nawet żywność mogą być zadrukowane dzięki temu wyjątkowemu procesowi. Jego wszechstronność sprawia, że ​​druk tamponowy jest cennym sposobem na odróżnienie produktu firmy.

Zapewnia dobrą jakość prostych wzorów

Tampodruk oferuje znacznie lepszą rozdzielczość niż druk sitodrukowy lub hot-stamp, szczególnie na powierzchniach, które tradycyjnie trudno zadrukować. Szczególnie dotyczy to nieskomplikowanych obrazów Nie tylko lepsza jest rozdzielczość tampodruku, ale także ekstremalna odporność na ścieranie i chemikalia.

Dodatkowo tampodruk pozwala na wykorzystanie tuszy o ciekawym, metalicznym wykończeniu, co w zestawieniu z jego precyzją daje naprawdę ciekawe rezultaty.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Relacja z Baltic Road Show, czyli 3-dniowa objazdówka Pozytywnie Promocyjnych

Relacja z Baltic Road Show, czyli 3-dniowa objazdówka Pozytywnie Promocyjnych

Handlowcy z Exito Group wraz z innymi markami należącymi do inicjatywy skupiającej firmy działające w branży reklamowej wyruszyli w podróż po Europie. To były 3 szalone dni, podczas których odwiedzaliśmy Litwę, Łotwę i Estonię. Zapraszamy na relację z naszego Baltic Road Show!


Dlaczego warto sprawić, aby klienci polubili Twoją firmę?

Dlaczego warto sprawić, aby klienci polubili Twoją firmę?

Jeszcze nie tak dawno powiedzenie „klient nasz pan” było na ustach wielu przedsiębiorców. Aktualnie podejście do konsumentów bardzo się zmieniło, ponieważ traktuje się ich jak przyjaciół, a nie władców. Uzyskanie sympatii klientów czy to przez miłą obsługę, czy rozdawanie darmowych materiałów promocyjnych, takich jak markowe długopisy reklamowe, niesie ze sobą ogromne korzyści dla biznesu. Dlaczego?

Dobra reklama nie musi kosztować milionów – tani marketing

Dobra reklama nie musi kosztować milionów – tani marketing

Gdy mowa o najlepszych i najskuteczniejszych kampaniach promocyjnych, większość osób od razu wyobraża sobie ogromne kwoty, który były wydane na reklamy w telewizji, radiu i internecie. Jednak aktualnie konsumenci mają przesyt takich treści i doceniają inne strategie marketingowe. Jedną z nich jest wręczanie klientom darmowych gadżetów, takich jak długopisy z nadrukiem – dzięki temu można zyskać więcej, płacąc mniej.