Reklama na długopisach – 3 kroki do stworzenia efektywnego narzędzia reklamowego

Reklama na długopisach – 3 kroki do stworzenia efektywnego narzędzia reklamowego

Długopisy reklamowe to jedno z ulubionych narzędzi reklamowych. Używają ich zarówno wielkie marki i firmy, jak i mniejsze przedsiębiorstwa. Są niezastąpione w bezpośredniej komunikacji marketingowej – w B2C i B2B. Długopisy personalizowane logotypem, hasłem, firmowymi kolorami służą jako gadżety informacyjne i wizerunkowe.

By przemienić długopis w skuteczne narzędzie reklamowe, warto uporządkować ten proces i postępować metodycznie. Reklama długopisu nie jest dziełem przypadku. Decyzje podjęte na każdym etapie przybliżą nas co celu lub od niego oddalą. Podpowiadamy, jak w 3 krokach dobrze zaplanować działania i wykorzystać dostępne możliwości.

Reklama na długopisach – jak osiągnąć „efekt wow”?

Zanim przejdziemy do konkretnych działań i wyborów, trzeba określić jaką funkcję ma spełniać długopis. Warto podkreślić, że przy pomocy personalizowanego długopisu przekazujemy nie tylko informacje. Kształt, kolor, materiał wykonania, znakowanie są elementami, dzięki którym możemy  utrwalić to, co niematerialne – nasz wizerunek, wartości, cechy charakterystyczne firmy lub branży w jakiej działamy. Tu mamy dwie podstawowe możliwości. Kierujemy się albo marką, albo odbiorcą. W tym pierwszym przypadku długopis powinien korespondować z wizerunkiem, który tworzy firma. W drugim – to preferencje odbiorców określają, jakiego rodzaju długopisu użyjemy.

„Efekt wow” możemy osiągnąć na wiele sposobów – cena nie jest tutaj najważniejszym wyznacznikiem. Dobrym pomysłem jest znów personalizacja. Nawet tanie długopisy z imionami lub ładnymi sentencjami podarowane najważniejszym klientom na pewno będą znaczyć więcej niż droższy długopis, który spersonalizowany nie jest. Reklama na długopisach nie musi być wcale bardzo kosztowna. Często liczy się po prostu dobry pomysł.

1. Wybierz materiał wykonania

Materiał, z którego wykonane są długopisy, to pierwszy komunikat wysyłany do odbiorcy. Do dyspozycji mamy plastik, metal i papier. Jak materiał wykonania odzwierciedla cechy firmy? Długopisy metalowe wybierają marki, które są być kojarzone z prestiżem, elegancją, solidnością, trwałością. Można powiedzieć, że diametralnie inne wartości są związane z długopisami papierowymi. Te bywają określane jako długopisy ekologiczne, co pociąga za sobą szereg skojarzeń związanych z działaniami przyjaznymi naturze. Plastik natomiast jest na pewno najczęściej wybieranym materiałem. Jest bardzo uniwersalny w przekazie, dobrze pasuje do większości branż.

2. Wybierz model – wielkość i kształt

Wybierając konkretny model długopisu, znów powinniśmy się kierować skojarzeniami, jakie w związku z nim powstają. Jeśli pasują do naszej marki – wybór jest trafny. Co ważne, na tym etapie myślimy już o znakowaniu. Duża powierzchnia długopisu daje nam większe możliwości w zadruku.

3. Wybierz technikę nadruku

Reklama na długopisach jest możliwa oczywiście dzięki technikom znakowania. Długopisy z kolorowym nadrukiem otrzymamy dzięki zastosowaniu tampodruku, druku UV lub sitodruku. W dwóch pierwszych przypadkach może to być nadruk wielokolorowy. Kolejna technika to grawer laserowy, który bardzo precyzyjnie wycina zaprojektowane wzory.

Sposób znakowania powinien korespondować z wizerunkiem firmy. Poważniejsze instytucje na pewno nie zdecydują się na projekt i zadruk tętniący szalonymi kolorami. Tu lepiej sprawdzą się stonowane nadruki lub elegancki grawer. Każda z technik znakowania daje sporo ciekawym możliwości wizualnych, które na pewno da się odpowiednio wykorzystać w komunikacji z odbiorcami.