Reklama na długopisach – 3 kroki do stworzenia efektywnego narzędzia reklamowego

Reklama na długopisach – 3 kroki do stworzenia efektywnego narzędzia reklamowego

Długopisy reklamowe to jedno z ulubionych narzędzi reklamowych. Używają ich zarówno wielkie marki i firmy, jak i mniejsze przedsiębiorstwa. Są niezastąpione w bezpośredniej komunikacji marketingowej – w B2C i B2B. Długopisy personalizowane logotypem, hasłem, firmowymi kolorami służą jako gadżety informacyjne i wizerunkowe.

By przemienić długopis w skuteczne narzędzie reklamowe, warto uporządkować ten proces i postępować metodycznie. Reklama długopisu nie jest dziełem przypadku. Decyzje podjęte na każdym etapie przybliżą nas co celu lub od niego oddalą. Podpowiadamy, jak w 3 krokach dobrze zaplanować działania i wykorzystać dostępne możliwości.

Reklama na długopisach – jak osiągnąć „efekt wow”?

Zanim przejdziemy do konkretnych działań i wyborów, trzeba określić jaką funkcję ma spełniać długopis. Warto podkreślić, że przy pomocy personalizowanego długopisu przekazujemy nie tylko informacje. Kształt, kolor, materiał wykonania, znakowanie są elementami, dzięki którym możemy  utrwalić to, co niematerialne – nasz wizerunek, wartości, cechy charakterystyczne firmy lub branży w jakiej działamy. Tu mamy dwie podstawowe możliwości. Kierujemy się albo marką, albo odbiorcą. W tym pierwszym przypadku długopis powinien korespondować z wizerunkiem, który tworzy firma. W drugim – to preferencje odbiorców określają, jakiego rodzaju długopisu użyjemy.

„Efekt wow” możemy osiągnąć na wiele sposobów – cena nie jest tutaj najważniejszym wyznacznikiem. Dobrym pomysłem jest znów personalizacja. Nawet tanie długopisy z imionami lub ładnymi sentencjami podarowane najważniejszym klientom na pewno będą znaczyć więcej niż droższy długopis, który spersonalizowany nie jest. Reklama na długopisach nie musi być wcale bardzo kosztowna. Często liczy się po prostu dobry pomysł.

1. Wybierz materiał wykonania

Materiał, z którego wykonane są długopisy, to pierwszy komunikat wysyłany do odbiorcy. Do dyspozycji mamy plastik, metal i papier. Jak materiał wykonania odzwierciedla cechy firmy? Długopisy metalowe wybierają marki, które są być kojarzone z prestiżem, elegancją, solidnością, trwałością. Można powiedzieć, że diametralnie inne wartości są związane z długopisami papierowymi. Te bywają określane jako długopisy ekologiczne, co pociąga za sobą szereg skojarzeń związanych z działaniami przyjaznymi naturze. Plastik natomiast jest na pewno najczęściej wybieranym materiałem. Jest bardzo uniwersalny w przekazie, dobrze pasuje do większości branż.

2. Wybierz model – wielkość i kształt

Wybierając konkretny model długopisu, znów powinniśmy się kierować skojarzeniami, jakie w związku z nim powstają. Jeśli pasują do naszej marki – wybór jest trafny. Co ważne, na tym etapie myślimy już o znakowaniu. Duża powierzchnia długopisu daje nam większe możliwości w zadruku.

3. Wybierz technikę nadruku

Reklama na długopisach jest możliwa oczywiście dzięki technikom znakowania. Długopisy z kolorowym nadrukiem otrzymamy dzięki zastosowaniu tampodruku, druku UV lub sitodruku. W dwóch pierwszych przypadkach może to być nadruk wielokolorowy. Kolejna technika to grawer laserowy, który bardzo precyzyjnie wycina zaprojektowane wzory.

Sposób znakowania powinien korespondować z wizerunkiem firmy. Poważniejsze instytucje na pewno nie zdecydują się na projekt i zadruk tętniący szalonymi kolorami. Tu lepiej sprawdzą się stonowane nadruki lub elegancki grawer. Każda z technik znakowania daje sporo ciekawym możliwości wizualnych, które na pewno da się odpowiednio wykorzystać w komunikacji z odbiorcami.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.