Jak zaprojektować logo na długopis reklamowy?

Jak zaprojektować logo na długopis reklamowy?

Rozpoznawalność marki jest istotnym aspektem poprawy biznesu i wpływów firmy. Zwykle powodem, dla którego klient wybiera dany produkt, jest fakt, że miał on wcześniej styczność z logo. Umieszczanie ich na długopisach promocyjnych jest niezwykle ważne, jednak trzeba wiedzieć, jak poprawnie zaprojektować logo, by przyniosło korzyści. Od czego zacząć?

Dlaczego logo jest tak istotne?

Niemal każdy zakupiony przedmiot można nabyć w dowolnym innym sklepie, od jakiejkolwiek innej firmy, za każdą inną cenę. Przy tak dużej różnorodności wyboru, dlaczego ludzie decydują się zazwyczaj na te same rzeczy? Wszystko sprowadza się do tożsamości. Oczywiście, produkty są użyteczne i konieczne, ale wybór firmy wiąże się z tym, że ludzie chętniej wydadzą pieniądze na coś, co wydaje im się znane, nawet jeśli jedynym wspólnym elementem jest logo.

Długopis reklamowy z nadrukiem jest więc świetnym rozwiązaniem dla tych wszystkich firm, które chcą zwiększyć swoją rozpoznawalność. Dla początkujących przedsiębiorców mogą być też jedynym opłacalnym rozwiązaniem, które pozwoli zostać zauważonym przez klientów. Kojarzenie marki, nawet podświadome, to bardzo potężne narzędzie, które wpływa na wiele decyzji konsumenckich i nie można go bagatelizować.

Jak zaprojektować logo, które działa?

Projektując logo na długopis promocyjny trzeba zdawać sobie sprawę z wielkości danego przedmiotu i jego specyficznej budowy. Dla przykładu El Primero oferuje szeroki, prosty klip, na którym bez problemu można umieścić nawet najbardziej szczegółową grafikę. Dodatkowo na korpusie zmieszczą się też inne elementy graficzne, dzięki czemu można uzyskać niepowtarzalny efekt.

Ważne! Logo na produktach promocyjnych nie musi być ostentacyjne – niekiedy wystarczą delikatne akcenty w połączeniu z kolorami firmowymi, by taka kompozycja została zapamiętana przez klientów.

Oto kilka ogólnych kroków, które należy wykonać, podczas projektowania swojego logo:1

  1. Poznaj specyfikę rynku, na którym działasz. Obecnie na świecie funkcjonuje niezliczona ilość firm, a każdego dnia przybywają kolejne. Konieczne jest wyróżnienie się na tle konkurencji, a przemyślane i ciekawe logo może w tym znacznie pomóc. Warto więc zbadać rynek pod tym kątem, by znaleźć coś szczególnego i wyjątkowego. Logo może, ale nie musi być oczywistym nawiązaniem do działalności.
  2. Dopasuj logo do innych narzędzi marketingowych. Długopis promocyjny może zawierać w sobie kilka odmiennych elementów graficznych. Połączenie logo ze sloganem, danymi kontaktowymi, kolorami firmowymi i obrazem może również sprawiać ogromne wrażenie na użytkownikach, jednak tylko wtedy, gdy wszystkie z tych składowych są spójne i mają jeden styl.
  3. Bądź pewien, że klient zobaczy to, co chcesz. Osobie z wewnątrz ciężko jest niekiedy zobaczyć mankamenty pewnych narzędzi marketingowych. Projektując logo na długopis reklamowy z nadrukiem warto więc zapytać się innych osób o to, co o tym sądzą. Zebranie opinii może przyczynić się do znacznego polepszenia końcowego efektu.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.