Jak zaprojektować logo na długopis reklamowy?

Jak zaprojektować logo na długopis reklamowy?

Rozpoznawalność marki jest istotnym aspektem poprawy biznesu i wpływów firmy. Zwykle powodem, dla którego klient wybiera dany produkt, jest fakt, że miał on wcześniej styczność z logo. Umieszczanie ich na długopisach promocyjnych jest niezwykle ważne, jednak trzeba wiedzieć, jak poprawnie zaprojektować logo, by przyniosło korzyści. Od czego zacząć?

Dlaczego logo jest tak istotne?

Niemal każdy zakupiony przedmiot można nabyć w dowolnym innym sklepie, od jakiejkolwiek innej firmy, za każdą inną cenę. Przy tak dużej różnorodności wyboru, dlaczego ludzie decydują się zazwyczaj na te same rzeczy? Wszystko sprowadza się do tożsamości. Oczywiście, produkty są użyteczne i konieczne, ale wybór firmy wiąże się z tym, że ludzie chętniej wydadzą pieniądze na coś, co wydaje im się znane, nawet jeśli jedynym wspólnym elementem jest logo.

Długopis reklamowy z nadrukiem jest więc świetnym rozwiązaniem dla tych wszystkich firm, które chcą zwiększyć swoją rozpoznawalność. Dla początkujących przedsiębiorców mogą być też jedynym opłacalnym rozwiązaniem, które pozwoli zostać zauważonym przez klientów. Kojarzenie marki, nawet podświadome, to bardzo potężne narzędzie, które wpływa na wiele decyzji konsumenckich i nie można go bagatelizować.

Jak zaprojektować logo, które działa?

Projektując logo na długopis promocyjny trzeba zdawać sobie sprawę z wielkości danego przedmiotu i jego specyficznej budowy. Dla przykładu El Primero oferuje szeroki, prosty klip, na którym bez problemu można umieścić nawet najbardziej szczegółową grafikę. Dodatkowo na korpusie zmieszczą się też inne elementy graficzne, dzięki czemu można uzyskać niepowtarzalny efekt.

Ważne! Logo na produktach promocyjnych nie musi być ostentacyjne – niekiedy wystarczą delikatne akcenty w połączeniu z kolorami firmowymi, by taka kompozycja została zapamiętana przez klientów.

Oto kilka ogólnych kroków, które należy wykonać, podczas projektowania swojego logo:1

  1. Poznaj specyfikę rynku, na którym działasz. Obecnie na świecie funkcjonuje niezliczona ilość firm, a każdego dnia przybywają kolejne. Konieczne jest wyróżnienie się na tle konkurencji, a przemyślane i ciekawe logo może w tym znacznie pomóc. Warto więc zbadać rynek pod tym kątem, by znaleźć coś szczególnego i wyjątkowego. Logo może, ale nie musi być oczywistym nawiązaniem do działalności.
  2. Dopasuj logo do innych narzędzi marketingowych. Długopis promocyjny może zawierać w sobie kilka odmiennych elementów graficznych. Połączenie logo ze sloganem, danymi kontaktowymi, kolorami firmowymi i obrazem może również sprawiać ogromne wrażenie na użytkownikach, jednak tylko wtedy, gdy wszystkie z tych składowych są spójne i mają jeden styl.
  3. Bądź pewien, że klient zobaczy to, co chcesz. Osobie z wewnątrz ciężko jest niekiedy zobaczyć mankamenty pewnych narzędzi marketingowych. Projektując logo na długopis reklamowy z nadrukiem warto więc zapytać się innych osób o to, co o tym sądzą. Zebranie opinii może przyczynić się do znacznego polepszenia końcowego efektu.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Relacja z Baltic Road Show, czyli 3-dniowa objazdówka Pozytywnie Promocyjnych

Relacja z Baltic Road Show, czyli 3-dniowa objazdówka Pozytywnie Promocyjnych

Handlowcy z Exito Group wraz z innymi markami należącymi do inicjatywy skupiającej firmy działające w branży reklamowej wyruszyli w podróż po Europie. To były 3 szalone dni, podczas których odwiedzaliśmy Litwę, Łotwę i Estonię. Zapraszamy na relację z naszego Baltic Road Show!


Dlaczego warto sprawić, aby klienci polubili Twoją firmę?

Dlaczego warto sprawić, aby klienci polubili Twoją firmę?

Jeszcze nie tak dawno powiedzenie „klient nasz pan” było na ustach wielu przedsiębiorców. Aktualnie podejście do konsumentów bardzo się zmieniło, ponieważ traktuje się ich jak przyjaciół, a nie władców. Uzyskanie sympatii klientów czy to przez miłą obsługę, czy rozdawanie darmowych materiałów promocyjnych, takich jak markowe długopisy reklamowe, niesie ze sobą ogromne korzyści dla biznesu. Dlaczego?

Dobra reklama nie musi kosztować milionów – tani marketing

Dobra reklama nie musi kosztować milionów – tani marketing

Gdy mowa o najlepszych i najskuteczniejszych kampaniach promocyjnych, większość osób od razu wyobraża sobie ogromne kwoty, który były wydane na reklamy w telewizji, radiu i internecie. Jednak aktualnie konsumenci mają przesyt takich treści i doceniają inne strategie marketingowe. Jedną z nich jest wręczanie klientom darmowych gadżetów, takich jak długopisy z nadrukiem – dzięki temu można zyskać więcej, płacąc mniej.