Długopisy reklamowe – 4 powody, dla których warto ich używać

Długopisy reklamowe – 4 powody, dla których warto ich używać

Gwałtowny rozwój internetu sprawił, że większość działań marketingowych zaczęła być prowadzona za pomocą komunikacji elektronicznej. Nie oznacza to jednak, że warto zrezygnować z tradycyjnego marketingu. Ten ciągle ma się świetnie, o czym świadczy m.in. częste wykorzystywanie przez firmy gadżetów reklamowych. Wśród nich prym wiodą długopisy.


Nie jest tajemnicą, że tradycyjne reklamy nudzą odbiorców. W badaniu CBOS aż 48% Polaków odpowiedziało, że nie lubi reklam. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy muszą coraz częściej szukać innego sposobu na dotarcie z przekazem marketingowym niż tylko wyświetlanie spotów reklamowych. Przeważnie wybór pada na gadżety reklamowe. W badaniu zrealizowanym przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych aż 70% ankietowanych wskazało, że to właśnie takie gadżety wzbudzają zainteresowanie marką, a 80% badanych przedsiębiorców przyznało, że wykorzystuje gadżety reklamowe, z czego 63% inwestuje najczęściej w artykuły piśmiennicze z długopisami reklamowymi na czele. Za tymi ostatnimi przemawia wiele argumentów. Oto kilka z nich:

1. Długopis reklamowy jest przydatny

To duży atut tego gadżetu reklamowego i okazuje się, że bardzo ważny. Niemiecka firma Dima Marktforschung przeprowadziła badania, z których wynika, że ludzie najlepiej oceniają gadżety reklamowe, które są uniwersalne i przydatne w codziennych czynnościach. Potwierdza to również inne badanie, tym razem przeprowadzone przez Advertising Speciality Institute. Tam respondenci uznali przydatność produktu za najważniejszą cechę gadżetu reklamowego. Długopis reklamowy jest bez wątpienia przydatny, ponieważ używa się go do pisania, niekiedy bardzo często. Użytkownik przyzwyczaja się więc także do marki.

2. Długopis reklamowy zwiększa rozpoznawalność marki

Ten argument wypływa bezpośrednio z poprzedniej zalety długopisu, a więc z użyteczności. Logo nadrukowane na długopisie nieustannie przypomina, skąd pochodzi gadżet, odświeża w pamięci markę. Częste używanie takiego długopisu oswaja z nazwą firmy i bez wątpienia zwiększa jej rozpoznawalność. Gdy potem w sklepie konsument zobaczy wśród wielu produktów taki, który ma identyczne logo jak na długopisie, łatwo się domyślić, że często wybierze ten właśnie produkt.

3. Długopis reklamowy jest tani

To bez wątpienia ważny argument dla każdego przedsiębiorcy. Minimalizowanie kosztów przy jednoczesnym zwiększaniu skuteczności marketingowej jest szczególnie ważnym krokiem, gdy mamy ograniczony budżet reklamowy. Wyprodukowanie spotu i jego emisja w środkach masowego przekazu może być poza zasięgiem wielu małych firm, dlatego warto postawić na alternatywne rozwiązania, a gadżety reklamowe nadają się do tego idealnie. Nie zawsze trzeba kupować eleganckie długopisy, często wystarczą zwykłe, plastikowe, ale solidne. Nadruk też nie jest drogi. W ten sposób można przygotować skuteczne narzędzie reklamowe, dysponując nawet niedużym budżetem.

4. Długopis reklamowy jest subtelnym marketingiem

Nic tak nie denerwuje ludzi, jak nachalna reklama. W przywoływanym już tutaj badaniu CBOS 81% respondentów przyznaje, że przekaz marketingowy często ich drażni i wywołuje frustrację. Za to wykorzystanie długopisu reklamowego może być subtelnym marketingiem i dlatego często wywołuje pozytywne wrażenie. Taki długopis można wręczyć konsumentowi jak wizytówkę, można dołączyć do sprzedanego produktu, wyłożyć w biurze, sklepie lub na targach, żeby każdy mógł wziąć ten gadżet. Nikt tu nie wymusza przekazu, a długopis oddziałuje reklamowo poprzez logo w sposób subtelny.

To oczywiście tylko kilka argumentów, dlaczego warto stawiać w marketingu na długopisy reklamowe. Można ich znaleźć dużo więcej. Długopis reklamowy to tani i skuteczny przekaz marketingowy, dlatego warto pamiętać o tym gadżecie, planując działania reklamowe.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Relacja z Baltic Road Show, czyli 3-dniowa objazdówka Pozytywnie Promocyjnych

Relacja z Baltic Road Show, czyli 3-dniowa objazdówka Pozytywnie Promocyjnych

Handlowcy z Exito Group wraz z innymi markami należącymi do inicjatywy skupiającej firmy działające w branży reklamowej wyruszyli w podróż po Europie. To były 3 szalone dni, podczas których odwiedzaliśmy Litwę, Łotwę i Estonię. Zapraszamy na relację z naszego Baltic Road Show!


Dlaczego warto sprawić, aby klienci polubili Twoją firmę?

Dlaczego warto sprawić, aby klienci polubili Twoją firmę?

Jeszcze nie tak dawno powiedzenie „klient nasz pan” było na ustach wielu przedsiębiorców. Aktualnie podejście do konsumentów bardzo się zmieniło, ponieważ traktuje się ich jak przyjaciół, a nie władców. Uzyskanie sympatii klientów czy to przez miłą obsługę, czy rozdawanie darmowych materiałów promocyjnych, takich jak markowe długopisy reklamowe, niesie ze sobą ogromne korzyści dla biznesu. Dlaczego?

Dobra reklama nie musi kosztować milionów – tani marketing

Dobra reklama nie musi kosztować milionów – tani marketing

Gdy mowa o najlepszych i najskuteczniejszych kampaniach promocyjnych, większość osób od razu wyobraża sobie ogromne kwoty, który były wydane na reklamy w telewizji, radiu i internecie. Jednak aktualnie konsumenci mają przesyt takich treści i doceniają inne strategie marketingowe. Jedną z nich jest wręczanie klientom darmowych gadżetów, takich jak długopisy z nadrukiem – dzięki temu można zyskać więcej, płacąc mniej.