Długopisy reklamowe – 4 powody, dla których warto ich używać

Długopisy reklamowe – 4 powody, dla których warto ich używać

Gwałtowny rozwój internetu sprawił, że większość działań marketingowych zaczęła być prowadzona za pomocą komunikacji elektronicznej. Nie oznacza to jednak, że warto zrezygnować z tradycyjnego marketingu. Ten ciągle ma się świetnie, o czym świadczy m.in. częste wykorzystywanie przez firmy gadżetów reklamowych. Wśród nich prym wiodą długopisy.


Nie jest tajemnicą, że tradycyjne reklamy nudzą odbiorców. W badaniu CBOS aż 48% Polaków odpowiedziało, że nie lubi reklam. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy muszą coraz częściej szukać innego sposobu na dotarcie z przekazem marketingowym niż tylko wyświetlanie spotów reklamowych. Przeważnie wybór pada na gadżety reklamowe. W badaniu zrealizowanym przez Polską Izbę Artykułów Promocyjnych aż 70% ankietowanych wskazało, że to właśnie takie gadżety wzbudzają zainteresowanie marką, a 80% badanych przedsiębiorców przyznało, że wykorzystuje gadżety reklamowe, z czego 63% inwestuje najczęściej w artykuły piśmiennicze z długopisami reklamowymi na czele. Za tymi ostatnimi przemawia wiele argumentów. Oto kilka z nich:

1. Długopis reklamowy jest przydatny

To duży atut tego gadżetu reklamowego i okazuje się, że bardzo ważny. Niemiecka firma Dima Marktforschung przeprowadziła badania, z których wynika, że ludzie najlepiej oceniają gadżety reklamowe, które są uniwersalne i przydatne w codziennych czynnościach. Potwierdza to również inne badanie, tym razem przeprowadzone przez Advertising Speciality Institute. Tam respondenci uznali przydatność produktu za najważniejszą cechę gadżetu reklamowego. Długopis reklamowy jest bez wątpienia przydatny, ponieważ używa się go do pisania, niekiedy bardzo często. Użytkownik przyzwyczaja się więc także do marki.

2. Długopis reklamowy zwiększa rozpoznawalność marki

Ten argument wypływa bezpośrednio z poprzedniej zalety długopisu, a więc z użyteczności. Logo nadrukowane na długopisie nieustannie przypomina, skąd pochodzi gadżet, odświeża w pamięci markę. Częste używanie takiego długopisu oswaja z nazwą firmy i bez wątpienia zwiększa jej rozpoznawalność. Gdy potem w sklepie konsument zobaczy wśród wielu produktów taki, który ma identyczne logo jak na długopisie, łatwo się domyślić, że często wybierze ten właśnie produkt.

3. Długopis reklamowy jest tani

To bez wątpienia ważny argument dla każdego przedsiębiorcy. Minimalizowanie kosztów przy jednoczesnym zwiększaniu skuteczności marketingowej jest szczególnie ważnym krokiem, gdy mamy ograniczony budżet reklamowy. Wyprodukowanie spotu i jego emisja w środkach masowego przekazu może być poza zasięgiem wielu małych firm, dlatego warto postawić na alternatywne rozwiązania, a gadżety reklamowe nadają się do tego idealnie. Nie zawsze trzeba kupować eleganckie długopisy, często wystarczą zwykłe, plastikowe, ale solidne. Nadruk też nie jest drogi. W ten sposób można przygotować skuteczne narzędzie reklamowe, dysponując nawet niedużym budżetem.

4. Długopis reklamowy jest subtelnym marketingiem

Nic tak nie denerwuje ludzi, jak nachalna reklama. W przywoływanym już tutaj badaniu CBOS 81% respondentów przyznaje, że przekaz marketingowy często ich drażni i wywołuje frustrację. Za to wykorzystanie długopisu reklamowego może być subtelnym marketingiem i dlatego często wywołuje pozytywne wrażenie. Taki długopis można wręczyć konsumentowi jak wizytówkę, można dołączyć do sprzedanego produktu, wyłożyć w biurze, sklepie lub na targach, żeby każdy mógł wziąć ten gadżet. Nikt tu nie wymusza przekazu, a długopis oddziałuje reklamowo poprzez logo w sposób subtelny.

To oczywiście tylko kilka argumentów, dlaczego warto stawiać w marketingu na długopisy reklamowe. Można ich znaleźć dużo więcej. Długopis reklamowy to tani i skuteczny przekaz marketingowy, dlatego warto pamiętać o tym gadżecie, planując działania reklamowe.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.