Czym jest i jakie zalety ma nadruk UV full color?

Czym jest i jakie zalety ma nadruk UV full color?

Druk UV to komercyjny proces drukowania wykorzystujący technologię cyfrową i utwardzanie ultrafioletowe. Obejmuje on specjalne tusze, które zostały opracowane w taki sposób, aby szybko wysychać po ekspozycji na światło ultrafioletowe. Dzięki temu atrament nie ma możliwości wyciekania lub rozprzestrzeniania się, więc uzyskuje się obrazy o bardzo wysokiej jakości.

Systemy nadruku UV full color

Proces utwardzania UV jest stosowany w przemyśle poligraficznym od ponad trzydziestu lat. Technologia ta oferuje istotne zalety, w tym ekonomiczne generowanie prototypów, dostosowanie się do różnych powierzchni, jak również tworzenie wydruków w pełnej gamie kolorystycznej.

Wąski strumień UV zapewnia najwyższą wydajność utwardzania, a jednocześnie zapewnia chłodniejszy, bezpieczniejszy i bardziej stabilny wydruk, umożliwiając drukowanie na większej liczbie materiałów przy zwiększonej wydajności i zmniejszonych kosztach operacyjnych.

Nadruk UV można wykorzystać do tworzenia przedmiotów reklamowych, które są wykonane:

Ze szkła

Technologia UV jest wykorzystywana do oznaczania butelek i cylindrycznych obiektów. Niewielkie rozmiary źródeł światła czynią je idealnymi do maszyn o ograniczonej przestrzeni. Umożliwia również drukowanie na cienkich i wrażliwych na ciepło materiałach. Ponieważ atrament jest natychmiast utwardzany, drukowanie można wykonać bezpośrednio na zakrzywionych powierzchniach, co eliminuje potrzebę etykietowania.

Z metalu

Farby utwardzane promieniami UV tworzą trwały wydruk, nawet gdy metal jest wygięty lub wykrojony. Temperatura światła UV umożliwia natychmiastową kontrolę nad nadrukowanym obiektem, więc o wiele łatwiej o wprowadzenie poprawek czy zmian.

Z plastiku

Podobnie jak w przypadku druku na szkle, niewielkie rozmiary źródeł światła sprawiają, że nadruk UV idealnie nadaje się do przedmiotów, które nie posiadają ogromnych gabarytów. Oznacza to, że świetnie spisują się one w przypadku licznych małych obiektów, takich jak długopisy promocyjne czy przypinki tworzone z myślą o jednym evencie.

Zalety nadruku UV full color

Współpracuje z różnorodnymi materiałami, w tym z tymi najbardziej wymagającymi. Druk UV stosuje się w przypadku papieru, tworzywa sztucznego, w tym PVC i PET, akrylu, drewna, szkła, płyt ceramicznych, metali, miękkich tkanin, skór i wielu innych. Druk UV działa szczególnie dobrze na papierze syntetycznym, popularnym podłożu do map, menu i innych aplikacji odpornych na wilgoć.

Tusz utwardzany promieniami UV jest mniej podatny na zadrapania, blaknięcie czy rozmazanie.

Nadruk UV full color umożliwia otrzymanie intensywnych barw. Ponieważ atrament wysycha tak szybko, nie ma szans na rozprzestrzenienie się lub wchłonięcie do podłoża. W rezultacie druk pozostaje żywy i wyraźny.

Proces drukowania UV jest przyjazny dla środowiska. Dzieje się tak dlatego, gdyż tusze utwardzane promieniowaniem UV nie są oparte na rozpuszczalnikach, przez co nie ma substancji szkodliwych do odparowania, które dostają się do otoczenia.

Nadruk UV umożliwia tworzenie wytłoczonego efektu, który będzie niezwykle precyzyjny i estetyczny.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Targi RemaDays 2019 za nami. Dziękujemy, że byliście tam z nami.

Targi RemaDays 2019 za nami. Dziękujemy, że byliście tam z nami.

Międzynarodowe Targi Reklamy i Poligrafii w Warszawie – RemaDays to zawsze ważne wydarzenie dla naszej firmy. To event, podczas którego świtowi liderzy z branży reklamowej prezentują swoje produkty. Czyby z tego nie skorzystać? W tym roku prezentowaliśmy nasz nowy długopis reklamowy – Kalido.

Co umieszczać na długopisach reklamowych?

Co umieszczać na długopisach reklamowych?

Zainwestowanie w długopisy reklamowe to jedna z najlepszych decyzji, jakie może podjąć każda firma chcąca zwiększyć swój zasięg marketingowy. W przeciwieństwie do innych form promocji, przybory do pisania są narzędziami, z których potencjalni klienci mogą korzystać na co dzień, a tym samym ciągle mają styczność z informacjami zawartymi na tych przedmiotach. I tu pojawia się pytanie – co nanieść na długopisy reklamowe, by wpływać na odbiorców?

Wydarzenia, na których można wręczać długopisy reklamowe

Wydarzenia, na których można wręczać długopisy reklamowe

Marketing występuje w wielu formach, a jednym z najbardziej skutecznych jest kontakt osobisty. To zaskakujące, jak wiele można uzyskać dzięki prostym zabiegom, takim jak rozmowa z klientami, uściśnięcie ich dłoni, podziękowanie za zaufanie. Wręczanie drobnych upominków potęguje pozytywny odbiór firmy i sprawia, że ludzie zapamiętują ją na dłużej.