Czym jest i jakie zalety ma nadruk UV full color?

Czym jest i jakie zalety ma nadruk UV full color?

Druk UV to komercyjny proces drukowania wykorzystujący technologię cyfrową i utwardzanie ultrafioletowe. Obejmuje on specjalne tusze, które zostały opracowane w taki sposób, aby szybko wysychać po ekspozycji na światło ultrafioletowe. Dzięki temu atrament nie ma możliwości wyciekania lub rozprzestrzeniania się, więc uzyskuje się obrazy o bardzo wysokiej jakości.

Systemy nadruku UV full color

Proces utwardzania UV jest stosowany w przemyśle poligraficznym od ponad trzydziestu lat. Technologia ta oferuje istotne zalety, w tym ekonomiczne generowanie prototypów, dostosowanie się do różnych powierzchni, jak również tworzenie wydruków w pełnej gamie kolorystycznej.

Wąski strumień UV zapewnia najwyższą wydajność utwardzania, a jednocześnie zapewnia chłodniejszy, bezpieczniejszy i bardziej stabilny wydruk, umożliwiając drukowanie na większej liczbie materiałów przy zwiększonej wydajności i zmniejszonych kosztach operacyjnych.

Nadruk UV można wykorzystać do tworzenia przedmiotów reklamowych, które są wykonane:

Ze szkła

Technologia UV jest wykorzystywana do oznaczania butelek i cylindrycznych obiektów. Niewielkie rozmiary źródeł światła czynią je idealnymi do maszyn o ograniczonej przestrzeni. Umożliwia również drukowanie na cienkich i wrażliwych na ciepło materiałach. Ponieważ atrament jest natychmiast utwardzany, drukowanie można wykonać bezpośrednio na zakrzywionych powierzchniach, co eliminuje potrzebę etykietowania.

Z metalu

Farby utwardzane promieniami UV tworzą trwały wydruk, nawet gdy metal jest wygięty lub wykrojony. Temperatura światła UV umożliwia natychmiastową kontrolę nad nadrukowanym obiektem, więc o wiele łatwiej o wprowadzenie poprawek czy zmian.

Z plastiku

Podobnie jak w przypadku druku na szkle, niewielkie rozmiary źródeł światła sprawiają, że nadruk UV idealnie nadaje się do przedmiotów, które nie posiadają ogromnych gabarytów. Oznacza to, że świetnie spisują się one w przypadku licznych małych obiektów, takich jak długopisy promocyjne czy przypinki tworzone z myślą o jednym evencie.

Zalety nadruku UV full color

Współpracuje z różnorodnymi materiałami, w tym z tymi najbardziej wymagającymi. Druk UV stosuje się w przypadku papieru, tworzywa sztucznego, w tym PVC i PET, akrylu, drewna, szkła, płyt ceramicznych, metali, miękkich tkanin, skór i wielu innych. Druk UV działa szczególnie dobrze na papierze syntetycznym, popularnym podłożu do map, menu i innych aplikacji odpornych na wilgoć.

Tusz utwardzany promieniami UV jest mniej podatny na zadrapania, blaknięcie czy rozmazanie.

Nadruk UV full color umożliwia otrzymanie intensywnych barw. Ponieważ atrament wysycha tak szybko, nie ma szans na rozprzestrzenienie się lub wchłonięcie do podłoża. W rezultacie druk pozostaje żywy i wyraźny.

Proces drukowania UV jest przyjazny dla środowiska. Dzieje się tak dlatego, gdyż tusze utwardzane promieniowaniem UV nie są oparte na rozpuszczalnikach, przez co nie ma substancji szkodliwych do odparowania, które dostają się do otoczenia.

Nadruk UV umożliwia tworzenie wytłoczonego efektu, który będzie niezwykle precyzyjny i estetyczny.

Kategorie artykułów

Ostatnie artykuły

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Byliśmy na tragach The PSI Trade Show 2020!

Za nami kolejne wielkie wydarzenie! Zespół AdPen miał tym razem okazję uczestniczyć i prezentować swoje produkty na znakomitych tragach The PSI Trade Show 2020! To największa w Europie (a może i na świecie!) impreza w branży producentów i dystrybutorów artykułów promocyjnych!

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Tampodruk, czyli jak spersonalizować długopisy reklamowe

Skuteczne działania promocyjne leżą u podstaw sukcesu wielu znanych marek i przedsiębiorstw. Spersonalizowane, oznakowane produkty stanowią silne narzędzie marketingowe – reklamują firmę tak długo, jak długo są w czyimś posiadaniu. W końcu – w przeciwieństwie do ulotek – nikt nigdy nie wyrzuca niezapisanego notatnika czy działającego pisaka.

Mózg ludzki nieświadomie zapamiętuje logo lub logotyp znajdujący się na konkretnej rzeczy, co może się przekładać na wybór produktów danej marki w przyszłości. I właśnie dlatego tak istotna jest dobrze zbudowana identyfikacja wizualna firmy oraz skuteczne komunikowanie jej potencjalnym klientom.

W końcu reklama jest dźwignią handlu, dlaczego by więc nie zacząć od reklamy na czymś, co przyda się każdemu, czyli na długopisie?

Różne rodzaje długopisów marketingowych z nadrukiem

Niezależnie od wielkości firmy oraz branży, w której się specjalizuje - długopisy reklamowe z nadrukiem są jedną z najpopularniejszych form autopromocji na rynku.

Dostępne są one w szerokiej palecie rozmiarów i form – z niebieskim, czarnym lub kolorowym tuszem, zwykłe, kulkowe czy żelowe. Są łatwe i szybkie w produkcji, niewielkie - więc ich gabaryty nie będą stanowiły problemu dla osoby obdarowanej - i użyteczne. Długopisy reklamowe z nadrukiem stanowią miły podarunek połączony z subtelną, nienachalną reklamą - i tak właśnie działa dobry marketing!

Popularność tego gadżetu polega na jego praktyczności - kto z nas nie znalazł się kiedyś w sytuacji, w której pilnie potrzebował czegoś do pisania? To niepozorne narzędzie piśmiennicze potrafi na długie lata zagościć w naszym domu lub otchłani plecaka. Warto więc zadbać o to, aby znajdujące się na nim nadruki były wykonane w estetyczny i trwały sposób.

Znakowanie długopisów reklamowych metodą tampodruku

Nadruk, czyli dowolny napis lub logo firmy, może być umieszczone na artykule za pomocą techniki, która nazywa się znakowaniem. Znane są różne sposoby przeprowadzania tego procesu, a jednym z nich jest tampodruk.

Nazwa tej metody pochodzi od miękkiego stempla – inaczej zwanego tamponem - który służy do nakładania farby drukarskiej na produkt. Technika ta idealnie nadaje się do nakładania nadruku na małe, nieregularne i chropowate powierzchnie, jest bowiem niezwykle precyzyjna. Tampodruk bardzo dobrze utrzymuje się na takich materiałach, jak:

  • plastik,
  • guma,
  • szkło,
  • ceramika,
  • a nawet pianka poliuretanowa.

Tampodruk sprawdza się także w towarzystwie drewna, dlatego jest używany do znakowania ołówków marketingowych.

W przeciwieństwie do innej, popularnej metody, jaką jest sitodruk, tampodruk umożliwia wykonanie znakowania wielokolorowego. Za wysoką trwałość nadruku na długopisach marketingowych odpowiadają specjalne farby przemysłowe, dostępne w palecie kolorów Pantone oraz RAL. Należy pamiętać o odpowiednim oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przedmiotu przed poddaniem go procesowi nałożenia tampodruku.

Jeśli zatem zależy Państwu na zaoferowaniu swoim klientom lub potencjalnym klientom eleganckiego gadżetu, jakim są znakowane tampodrukiem długopisy marketingowe, to serdecznie zachęcamy do wypróbowania tej metody.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Exito Group z AdPen rozszerza działalność – nowa współpraca z agencją reklamową Promoteca.

Mamy kolejną świetną wiadomość! Exito Group właściciel marki AdPen podpisało umowę na dystrybucję długopisów reklamowych i innych artykułów reklamowych przez agencję Promoteca.